آثار افرادي مانند "اكبر رادي" در ادبيات ماندگار است و امثال او از منابع غني ما در ادبيات نمايشنامه نويسي ايران هستند.

بهروز بقايي، كارگردان، فيلم نامه نويس و بازيگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص آثار نمايشنامه نويسان ايراني؛ گفت: كارگردانان چشمان خود را بر روي آثار و متون غني ايراني بسته اند ما با ‌آثار نويسندگان ايراني بيگانه هستيم در حالي كه نويسندگان ايراني بيگانه هستم در حالي كه نويسندگاني كه توانايي نوشتن دارد كم لطفي مي كنند و ما از منبع انديشه آن ها بي بهره هستيم.
وي ادامه داد: كارهاي ايراني براي همه زمان هاست همچون اشعار حافظ كه هميشگي است آثار افرادي چون" اكبر رادي"  در ادبيات ما ماندگار است و به عنوان كارهاي مرجع شناخته مي شود.
كارگردان نمايش "مرگ در پاييز " درباره‌ي انتخاب نمايشنامه اكبر رادي گفت: درد مشترك ميان من و "رادي" انگيزه اصلي انتخاب اين نمايشنامه بود ،درد دغدغه هاي انسان و بشريت است كه در كارهاي "رادي" به وضوح ديده مي شود.
بقايي موضوع اصلي نمايش "مرگ در پائيز" را انتظار دانست و گفت: مشتي از بازماندگان قيام جنگل است و در اين داستان با نگاهي كنايي شرايط تاريك سياسي حاكم در فضاي سرد پاييزي آورده شده است.
وي ادامه داد: آن چنان كه در نمايش پيداست انتظار مشتي براي پايان يافتن اين فضاي سرد و سنگين وي را از پاي در آورد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار