رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر لزوم توجه به بخش خصوصي گفت: اگر مردمي‌کردن اقتصاد عملياتي شود و کارخانه‌ها و پروژه‌هاي عمراني را به سمت بخش خصوصي هدايت کنيم، مي‌توانيم از بحران اقتصادي جلوگيري کنيم.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با اعضاي مجمع نمايندگان استان چهارمحال و بختياري گفت: اين استان در عين حالي که آورده خوبي دارد اما دچار يک عقب افتادگي توسعه‌اي شده است که در طرح آمايش سرزمين بايد جايگاه اين استان را تعيين کرد تا مشخص شود چه ابعادي بايد گسترش پيدا کند تا زيربناسازي در آنجا تقويت شود.

وي در ادامه با اشاره به معضلات عمومي موجود در کل کشور افزود: مسئله بيکاري و چگونگي اشتغال‌زايي موضوعي همه‌گير و کشوري است و همانطور که مقام معظم رهبري بارها تأکيد کردند و در سفر اخيرشان هم مجددا آن را مطرح فرمودند، فراهم‌نمودن عرصه توليد تنها راه برون‌رفت از فشارهاي اقتصادي و جلوگيري از تعطيلي کارخانه‌ها و مراکز توليدي است.

لاريجاني تصريح كرد: با توجه به شرايط موجود، بودجه طرح‌هاي عمراني در سال آينده کاهش مي‌يابد و از اکنون بايد به اين فکر باشيم که همان ميزان بودجه طرح‌ها جهت کمک به بخش خصوصي اختصاص دهيم زيرا با بودجه موجود نمي‌توان طرح‌هاي جديد تعريف کرد و فقط بايد به منظور تکميل پروژه هاي در حال احداث تلاش کرد.

رئيس قوه مقننه يادآور شد: اختصاص و افزايش تسهيلات بانکي باعث مي‌شود تا بخش خصوصي با آسودگي خاطر وارد عرصه توليد شود و اين امر مشکل مهاجرت از شهرها و روستاهاي کوچک به شهرهاي بزرگ را حل مي‌کند.

وي همچنين با اشاره به مشکل کم‌آبي و خشکسالي‌هاي به وجود آمده در کشور، اظهار داشت: يکي از دلايل مواجه‌شدن برخي از استان‌ها با کمبود آب، عدم انتقال صحيح آب از استان‌ها و مناطق آبخيز به ساير استانها است.

لاريجاني تأکيد کرد: روش صحيح انتقال آب باعث مي‌شود تا نه تنها مناطق انتقال‌دهنده دچار بحران آب نشوند، بلکه آباداني را براي آنها به همراه داشته باشد.

رئيس مجلس در خصوص لزوم توجه به بخش گردشگري و صنعت توريسم، متذکر شد: اين بخش براي استان مي‌تواند درآمدزايي خوبي داشته باشد و مسئولان استان با استفاده از نيروهاي توانمند در اين بخش و با کمک بخش خصوصي مراکزي را که مي تواند به يک مکان تفريحي و فرهنگي مناسب تبديل شود شناسايي کرده و آن منطقه را آباد کنند تا باعث جذب مسافر داخلي و خارجي شود.

گفتني است، در ابتداي اين ديدار نمايندگان استان چهارمحال‌و‌بختياري به بيان مشکلات و کمبودهاي استان از جمله بيکاري، کمبود آب به دليل روش غيراصولي انتقال آب از طريق تونل به جاي لوله، بي‌توجهي به بخش گردشگري، عدم توسعه مراکز دانشگاهي و بيمارستاني، بي‌توجهي به شهرک‌هاي صنعتي و نيمه کاره رها شدن طرح‌هاي عمراني شدند.

همچنين اعضاي مجمع خواستار انتقال آب مازاد استان به مناطق ديگر و افزايش تعداد نمايندگان در مجلس‌شوراي‌اسلامي شدند.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار