رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز(سه‌شنبه) با وزير قانون و امور پارلماني و توسعه شهرداري ايالت پنجاب پاكستان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز(سه‌شنبه) با "رانا ثناءالله خان" وزير قانون و امور پارلماني و توسعه شهرداري ايالت پنجاب پاكستان ديدار و گفتگو كرد.

در ابتداي اين ديدار لاريجاني با اشاره به اشتراكات تاريخي و فرهنگي مردم دو كشور و ابراز خرسندي از روند رو به رشد همكاري‌هاي برادرانه در عرصه‌هاي مختلف گفت:‌ از گذشته‌هاي دور قرابت خاصي ميان دو ملت مسلمان ايران و پاكستان برقرار بوده است و مجلس شوراي اسلامي همواره بر گسترش و تقويت همكاري‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي بويژه روابط پارلماني فيمابين اهتمام ويژه‌اي دارد.

وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت تقويت وحدت و همبستگي ميان كشورهاي اسلامي افزود: قدرت‌هاي جهاني همواره سعي در تضعيف ملت‌هاي مسلمان از طريق ايجاد و اختلاف دارند و استراتژي جمهوري اسلامي ايران، تقويت اتحاد و برادري ميان ملت‌هاي مسلمان در برابر سياست‌هاي زورگويانه استكبار جهاني است.

لاريجاني همچنين وجود ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي اقتصادي و كشاورزي در دو كشور را زمينه مناسبي براي توسعه همكاري‌هاي همه جانبه دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به نقش و جايگاه ايران و پاكستان در جهان اسلام، گسترش مراودات  اقتصادي و صنعتي ميان دو كشور در ارتقاي موقعيت كشورهاي مسلمان در تعاملات جهاني موثر است.

در ادامه اين ديدار "رانا ثناء الله خان" وزير قانون و امور پارلماني و توسعه شهرداري ايالت پنجاب پاكستان، ايران را كشوري مهم در منطقه خواند و گفت:‌ استقامت و پايداري جمهوري اسلامي ايران در برابر قدرت‌هاي جهاني باعث فخر و مباهات ملت‌هاي مسلمان است.

وي در ادامه ايجاد اختلاف و تفرقه مذهبي در كشور پاكستان را هدف آژانس‌هاي اطلاعاتي غرب دانست و افزود: ‌آژانس‌هاي اطلاعاتي غرب با ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني سعي در تضعيف ملت پاكستان دارند، در صورتي كه فرق مذهبي در پاكستان سالهاست به صورت مسالمت‌آميز در كنار يكديگر در حال زندگي هستند.

وي در پايان خواستار گسترش همكاري‌هاي اقتصادي، سياسي و پارلماني فيمابين ايالت پنجاب پاكستان و جمهوري اسلامي ايران شد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار