رئيس مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر ژاپن در تهران با بيان اينكه دو کشور بايد از تمامی فرصت‌ها برای گسترش و توسعه همکاری‌های دوستانه بهره ببرند، گفت: توسعه روابط دوستانه ایران و ژاپن در این چارچوب برای منطقه و قاره آسیا بسیار مهم و مفید است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران سفیر ژاپن در تهران در پایان دوران مأموریت خود در ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه ( ۱۷ مهر‌ماه) با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاريجاني در آغاز این دیدار با یادآوری پیشینه مثبت مناسبات دو کشور و ظرفیت گسترده ایران و ژاپن برای همکاری در عرصه‌های گوناگون ابراز امیدواری کرد که روابط دو‌جانبه دو کشور کمتر تحت تأثیر برخی نوسانات تحمیلی از سوی برخی از کشورها قرار گیرد و دو کشور از تمامی فرصت ها برای گسترش و توسعه همکاری‌های دوستانه بهره برند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه نقش همکاری‌های پارلمانی را در روند مناسبات دو‌جانبه بسیار مهم خواند و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی همواره از تقویت و تحکیم روابط دوستانه همه‌جانبه با ژاپن حمایت کرده است.

وی با تاکید بر نقش آفرینی مؤثر ژاپن در تحولات منطقه که برای تثبیت صلح و آرامش پایدار در آسیا سازنده است، افزود: توسعه روابط دوستانه ایران و ژاپن در این چارچوب برای منطقه و قاره آسیا بسیار مهم و مفید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همکاری‌های اقتصادی و فنی دو کشور را بعد مهمی از مناسبات دو جانبه تهران و توکیو خواند که باید برای گسترش و توسعه آن برنامه ریزی کرد.

در ادامه اين ديدار همچنین "کین ایچی کومانو"، سفیر ژاپن در تهران، در این دیدار با تاکید بر آشنایی دیرینه با فرهنگ و تمدن غنی ایران گفت: ژاپن همواره بر نقش مهم و سازنده فرهنگ و تمدن ایران در آسیا تأکید داشته و توسعه و همکاری‌های دوستانه با ایران را از اولویت های سیاست خارجی این کشور قرار داده است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، ژاپن ، سفیر ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار