رئيس مجلس شوراي اسلامي بر لزوم توسعه مناسبات فيمابين جمهوري اسلامي ايران و سودان در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، بازرگاني و صنعتي براي مقابله با تحريم‌ها تاكيد كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز(يكشنبه) در ديدار با "هجو قسم‌السيد" نايب رئيس مجلس سودان با اشاره به اشتراكات ديني و فرهنگي مردم دو كشور گفت: مردم و مقامات جمهوري اسلامي ايران تعلق خاطر زيادي به مردم مسلمان سودان داشته و بر گسترش ارتباطات اقتصادي، سياسي و فرهنگي فيمابين تاكيد دارند.

وي در ادامه تحريم‌هاي اعما‌ل‌شده از سوي كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران و سودان را يك برنامه از پيش طراحي‌شده با اهداف خاص سياسي دانست و افزود: بايد با توسعه و تقويت مناسبات فيمابين در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، بازرگاني و صنعتي با اين تحريم‌ها مقابله كرد.

لاريجاني همچنين بر اهميت گسترش ارتباطات پارلماني ميان دو كشور تاكيد و خاطرنشان كرد:‌ رشد و توسعه ارتباطات پارلماني، زمينه آشنايي هر چه بيشتر مردم دو كشور و بسترهاي مناسب براي گسترش همكاري‌هاي دوستانه در همه عرصه‌ها را فراهم مي‌سازد.

در ادامه اين ديدار "هجو قسم‌السيد" نايب رئيس مجلس سودان روابط اين كشور با جمهوري اسلامي ايران را روابطي خوب و رو به گسترش توصيف كرد و افزود: وجود منابع طبيعي فراوان در سودان و توانايي‌هاي فني و تكنولوژي در ايران مي‌تواند به گسترش روابط اقتصادي دو كشور كمك كند.

وي در پايان ضمن ارائه گزارشي از آخرين تحولات منطقه و كشورش،‌ پيام "احمد الطاهر" رئيس مجلس سودان براي شركت لاريجاني در كنفرانس آتي كشورهاي اسلامي در سودان را تقديم وي كرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ایران ، سودان ، لاریجانی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار