معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امور خارجه از فعالیت 17 دفتر نمایندگی این وزارت خانه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حسن قشقاوی در مراسم تودیع و معارفه رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان اظهار داشت: در این نمایندگی‌ها کار کنسولی ارایه و در این راستا صدور ویزای فرودگاهی در این نمایندگی‌ها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این دفاتر در سطح کشور در حال گسترش می‌باشد و استان‌های خراسان جنوبی و شمالی، کرمان، کردستان در خواست گشایش دفتر نموده‌اند.

معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امور خارجه تصریح کرد: یکی از اهداف گشایش این دفاتر تایید اسناد تجاری است و در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار اسناد تجاری در استان اصفهان از سوی نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان تایید شد که این خود موجب کاهش مراجعات مردم به تهران شده است.

قشقاوی گفت: ۲۸۰ هزار تبعه خارجی در استان اصفهان سکونت دارند که احوال چهارگانه این اتباع در این نمایندگی‌ها پیگیری می‌شود و همچنین با توجه به حضور سرکنسول روسیه در شهر اصفهان ارتباط با این سر کنسولی گری از طریق این نمایندگی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: اصفهان با توجه به این که پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است باید هرچه بهتر و بیشتر در عرصه بین‌المللی ظاهر شود و این مهم با تشکیل شورای روابط خارجی متشکل از تمام نهاد های دولتی محقق خواهد شد.

معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امور خارجه با توجه به این که صنعت گردشگری باید در تمام حوزه‌ها تقویت شود ادامه داد: گردشگری پزشکی یکی از مواردی است که می‌تواند برای کشور و استان اصفهان سود آور باشد چرا که بسیاری برای معالجه هزینه‌هایی هنگفتی را در سفر به اروپا می‌پردازند و ما با جذب این بیماران می‌توانیم این حوزه از صنعت گردشگری را گسترش دهیم.

قشقاوی در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از اصفهانی‌های مقیم خارج از کشور می‌توان از ظرفیت‌های موجود این اصفهانی‌ها در همه ابعاد استفاده نمود.

گفتنی است در این مراسم حسن نوریان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تودیع و آقای کارشناس به عنوان رئیس جدید این نمایندگی معرفی شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.