ايران تنها کشور منطقه است که آمار صحيحي از سرطان دارد و پوشش ثبت اين بيماري در کشور بيش از 95 درصد است .

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر مرضيه وحيد دستجردي در سومين گردهمايي بزرگ دست اندرکاران نظام سلامت در تشريح دستاوردهاي نظام سلامت کشور گفت : مطالعات شاخص‌هاي چندگانه سلامت با تاخيري 10  ساله ، پارسال اجرا شد .

وي گفت :  شاخص‌هاي 52 گانه عوامل اجتماعي موثر در سلامت در دولت مصوب و دبيرخانه آن تشکيل شده است و همه استان‌ها موظفند تا پايان امسال اين شاخص‌ها را ارزيابي‌ کنند و هر شش ماه گزارش دهند.

دکتر دستجردي  به منابع انساني به عنوان ديگر محور تفکر سيستمي در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت:  سند آمايش سرزميني و اسناد متعددي داريم که تعيين مي‌کند چه  نيروي انساني و با چه کيفيتي و براي کدام يک از مناطق کشور بايد تربيت شود .

وزير بهداشت درمان و اموزش پزشکي تاکيد کرد : هر چه کشورها توسعه يافته‌تر مي‌شوند، سمت و سوي آنها به سمت خدمات ابتدايي افزايش مي ‌يابد اما کشورهاي در حال توسعه بيشتر به سمت خدمات سطح دو و سه مي روند اما ما سعي دارم  سمت و سوي حوزه سلامت را به خدمات پايه، سطح يک و پيشگيرانه ببريم.

دستجردي به روند رشد تعداد رشته‌هاي مصوب علوم پايه پزشکي و دکتراي تخصصي اشاره کرد و گفت: براي تربيت نيروي انساني ، سند آمايش سرزميني داريم که تهيه آن بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است و اکنون پيش‌نويس آن آماده و درآينده نزديک در اختيار  همه دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار