يک حقوقدان گفت: عدم تدوين قوانين مشخص براي نظارت صحيح بر توليد و ورود بازي‌هاي رايانه‌اي، هرج و مرج هاي بسياري را در اين زمينه ايجاد كرده كه تصويب يك قانون جامع در اين حوزه ضرورت بسيار دارد.

جمشيد نورشرق در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به اين سوال كه براي پيشگيري از جرايم و تخلفات رايانه‌اي، اظهارداشت: بازي‌ها بايد به گونه‌اي طراحي شوند تا قابليت رقابت با نمونه‌هاي خارجي را داشته باشد و از نظر فني و ويژگي‌هاي گرافيكي در سطح بالاي باشند.

اين حقوقدان با اشاره به وجود يك نظارت دقيق و حساب شده بر بازي‌هاي رايانه اي ادامه داد: اگريك نظارت دقيق و حساب شده به خوبي در بازار اعمال شود بازي‌هاي خارجي بدون كنترل وارد كشور نشده و در دسترس قرار نمي گيرد.
 
وي در ادامه افزود: بازي‌هاي رايانه‌اي بيش از آنكه نيازمند تدوين قانون باشد نيازمندمديريت و نظارت صحيح است.

نورشرق در پاسخ به اين سوال كه آيا قانونگذاري در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي كمكي به مديريت بهتر اين حوزه خواهد داشت يا خير؟ تصريح كرد: عقيده براين است كه در مورد هرچيزي نبايد قانون نوشت و از تراكم مجموعه قوانين انبوه در كشور در زمينه‌هاي مختلف بايد پرهيز شود.

وي تاكيد كرد: عدم تدوين قوانين مشخص براي نظارت صحيح بر توليد و ورود بازي‌هاي رايانه‌اي، هرج و مرج هاي بسياري را در اين زمينه ايجاد كرده كه تصويب يك قانون جامع در اين حوزه ضرورت بسيار دارد.

اين حقوقدان خاطرنشان کرد: اگر امكان تصويب قانون مستقل براي نظارت بر بازي‌هاي رايانه اي وجو ندارد، متوليان اين بخش بايد بخشنامه و مصوبه‌هايي سازمان يافته‌اي را طراحي و اجرا كنند.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: نورشرق ، رایانه ، جرایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار