استفاده از فیلترشكن و VPN اجازه دسترسی سرورهای خارجی به اطلاعات شخصی را می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان  گفت: استفاده از فیلترشكن و VPN برای دسترسی به سایت های فیلتر شده، اجازه دسترسی سرورهای خارجی به اطلاعات شخصی را می دهد.

امیری،مدیریت اغلب سرورهای خارجی اینترنت را در اختیار كشورهای انگلیس و آمریكا دانست و افزود: استفاده از فیلتر شكن و VPNبرای دسترسی به سایت های فیلتر شده، موجب اختصاص یك آی پی خارجی برای فرد شده و نا خودآگاه سیستم مورد استفاده فرد را به سرورهای خارجی متصل می كند.

وی به بند ج ماده 25 قانون جرایم رایانه ای اشاره و خاطرنشان کرد: در این ماده به صراحت اشاره شده كه انتشار یا در دسترس قرار دادن محتویات آموزشی استفاده از سایت های غیر مجاز،شنود غیر مجاز، جاسوسی و تخریب و اخلال در داده ها یا سیستم های رایانه ای و مخابراتی جرم محسوب می شود.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان،استفاده از نرم افزارهای فیلتر شكن و VPN را موجب خروج اطلاعات از شبكه فیلترینگ كشور دانست و گفت: این اقدامات علاوه بر آنكه زمینه تبادل اطلاعات را امكان پذیر می سازد، بلكه امكان دریافت پورت های باز و دسترسی به اطلاعات شخصی از جمله فیلم، عكس و سایر داده ها را در دسترس سرورهای خارجی قرار می دهد.

امیری با بیان اینكه افراد باید متوجه باشند كه زندگی بدون استفاده از این نرم افزارها هم امكان پذیر است، افزود: امروزه به ویژه گروه های تحصیل كرده گرایش بیشتری به استفاده از این نرم افزارها دارند كه باید متوجه باشند به این طریق نا خواسته اجازه جاسوسی برای دشمنان و دریافت اطلاعات داخلی كشور را فراهم می كنند./س
برچسب ها: سرور ، خارجی ، vpn ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.