رئيس انجمن صادرکنندگان خدمات فني مهندسي اعلام کرد: جمهوري اسلامي ايران در صدور خدمات فني و مهندسي جهش خوبي دارد و در موارد زيادي رکورددار کيفيت شده و جايزه کيفيت را از کشورهاي بازار هدف دريافت کرده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، انصاري در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: پيشرفت هاي استانداردسازي در کشور باعث شده است در بيشتر موارد کيفيت اين خدمات با کشورهاي پيشرفته برابري کند و ايران يکي از کشورهاي برتر در صنعت سدسازي و ساخت نيروگاه در منطقه و جهان محسوب مي شود.

وي با بيان اينکه صادرات خدمات فني و مهندسي از حدود 200 ميليون دلار در دهه قبل به چهار ميليارد و 200 ميليون دلار در سال گذشته رسيده است، افزود: اين درحاليست که کشورهاي جهان در سال هاي اخير گرفتار بحران مالي و رکود اقتصادي هم شده اند.

انصاري گفت: صدور خدمات فني و مهندسي از بخش راهسازي آغاز شده است و هم اکنون در عرصه هاي مختلف صنعتي و خدماتي مانند ساخت سد و نيروگاه، ايجاد کارخانه هاي صنعتي و پالايشگاه در کشورهاي خارجي فعال هستيم و پرداخت جايزه صادراتي به اين حوزه باعث افزايش انگيزه صادرکنندگان خدمات فني و مهندسي شده است.

رئيس انجمن صادرکنندگان خدمات فني مهندسي افزود: همه فعاليت ها خوشبختانه در بخش دولتي در سازمان توسعه تجارت ايران متمرکز شده است و تشکل هاي صنفي هم به خوبي عمل مي کند.

انصاري گفت: استانداردهاي ايران در بيشتر موارد با استانداردهاي بين المللي انطباق دارد که مسير توسعه صادرات خدمات فني و مهندسي را هموار کرده است./عب
برچسب ها: صدور ، خدمات ، فنی ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار