امام جمعه مهاباد گفت: الگوگیری اشتباه از زندگی غربی از عوامل اختلاف زن و شوهرها در جامعه کنونی است.

ماموستا ملاقادرسهرابی در گفت‌وگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران ارومیه با تاکید بر ایجاد ازدواج آسان برای جوانان در جامعه امروزی، رهایی از تعلقات دنیوی و نفسانی را در خویشتن‌داری و عمل به فریضه ازدواج امری مهم عنوان کرد.

وی افزود: راهکار تبعیت از سنت رسول اکرم (ص) و عمل به فرمایشات کتاب الهی در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به موقع در جامعه نقش به سزایی را ایفاء می‌کند.

سهرابی اضافه کرد: تکیه بر اصول اعتقادی و تقوا بین دو طرف و همچنین دارا بودن سرمایه ارزشمند ایمان و اخلاق از لازمه زندگی با دوام و خوشبخت است که می‌تواند بر دوام و ماندگاری پیوند زناشویی طرفین موثر باشد.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ ازدواج آسان در کاهش فساد اخلاقی و همچنین بی‌بند و باری موثر است، تصریح کرد: این مهم جز از راه فرهنگ‌سازی و آماده کردن بسترهای زندگی برای تأمین مایحتاج جوانان تحقق نمی‌یابد.

سهرابی در ادامه با اشاره به فریضه مقدس ازدواج در مقایسه با کشورهای غربی افزود: تاکید اسلام بر ازدواج به موقع جوانان و آسان‌گیری در زمینه مالی و مهریه موجب تشویق و رغبت آنان شده و در نهایت رشد آن را در بر خواهد داشت، در حالی که امروزه شاهد چشم و هم‌چشمی خانواده‌ها در این امر و سنگین گرفتن شرایط ازدواج هستیم.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه جوانان هرگز نباید از زندگی بی‌پایه غربی الگو پذیرند، بیان کرد: الگوگیری اشتباه از شیوه زندگی غربی از عوامل اختلاف میان زن و شوهر در جامعه کنونی است.

سهرابی همچنین خاطرنشان کرد: تفاهم و توافق در منش و رفتارهای دختر و پسر، هم‌کیش و آیین بودن و دینداری می‌تواند از شاخصه‌های طرفین در زندگی سالم قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به این معیارها از میزان تأثیرگذاری مسائل حاشیه‌ای می‌کاهد زیرا عمل به سنت پیامبر (ص) موجب شکوفایی جامعه می‌شود.

امام جمعه مهاباد افزود: در نظر گرفتن ارزش‌های اسلام و قرآن موجب بسترسازی ازدواج سالم و بررسی اولیه جهت انتخاب مناسب شده و در نهایت رهایی از تعلقات دنیوی و سلامت جامعه و افراد را به دنبال دارد./س

برچسب ها: اختلاف ، مهاباد ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.