عضو اتحاديه سراسري مرغ گوشتي كشور گفت: قيمت مرغ ثابت نيست و اين امر موجب نوسانات در عرضه و تقاضا شده است، زيرا برنامه‌ريزي درست و دقيقي براي توليد و عرضه مرغ وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،محمدحسين زماني‌راد در اين باره گفت: سازمان‌هاي متولي قيمت‌گذاري تا زماني كه قيمت مرغ پايين است به مرغداران توجه نمي‌كنند اما وقتي كه قيمت مواد اوليه افزايش يافته و موجب بالا رفتن قيمت تمام شده مرغ مي‌شود اقدام به بازرسي از واحدهاي مرغداري مي‌كنند.
وي افزود: يكي از مشكلات قيمت‌گذاري مرغ، دعوت نكردن اتحاديه‌هاي مرغداري در جلسات تنظيم بازار است و آن‌ها قيمت مرغ را بدون توجه به هزينه‌هاي توليد تعيين مي‌كنند كه اين امر موجب متضرر شدن مرغداران شده است.
رييس اتحاديه سراسري مرغ گوشتي كشور افزود: سازمان‌هاي متولي بايد پيگير نوسانات قيمت باشد و اين‌كه چه عاملي موجب افزايش قيمت مي‌شود را بررسي كنند؛ زيرا مرغداران بيش از همه متحمل ضرر مي‌شوند و اين امر موجب مي‌شود كه ديگر مرغداران تمايلي براي جوجه‌ريزي نداشته باشند و با كاهش توليد مرغ مواجه خواهيم شد.
زماني‌راد اظهارداشت: هزينه‌هاي مرغداران فقط ذرت و سويا نيست و از جمله مشكلات ديگري كه با آن مواجه هستند تهيه دارو و واكسن است كه با قيمت‌هاي سرسام‌آور خريداري مي‌شود؛ ميزان تلفات و كاهش توليد ناشي از بيماري مرغ‌ها در بعضي واحدهاي مرغداري استان به 50 درصد هم مي‌رسد و بايد كسي به اين مشكلات رسيدگي كند./ب
برچسب ها: برنامه ، تولید ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.