2 خواهر با وجود دستگیری همدستان حرفه‌ای‌شان به شهر‌های مختلف سفر می‌کردند تا به سرقت از طلافروشی‌ها بپردازند.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در پی سرقت‌های زنجیره‌ای از طلافروشی‌های پایتخت که دزدان زن بوده و به بهانه‌ خرید طلا و جواهرات دست به کش‌روی می‌زدند، تیمی از اداره 17 پلیس آگاهی دست به تجسس‌های ویژه‌ای زدند.

کارآگاهان در نخستین اقدام به بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها دست زدند و پی‌بردند 2 زن که گاهی نیز دختر جوانی همراهی‌شان می‌کرد به بهانه خرید طلا شروع به امتحان جواهرات بویژه سرویس‌های طلا کرده و در حالی‌ که ادعا داشتند سرویس‌های طلا پسند نشده است آنجا را ترک کرده و جالب اینکه جواهر‌فروش‌ها زمان قرار دادن طلا و جواهرات در داخل ویترین پی به این دستبرد می‌بردند.



کارآگاهان خیلی زود یکی از زنان کش‌رو به نام «مهری» که 40 ساله بود را شناسایی کردند و وی را روز 17 تیرماه سال گذشته در مخفیگاهش واقع در ورامین دستگیر کردند. مهری در شرایطی که می‌خواست هرگونه سرقت طلایی را نپذیرد با دیدن عکس خود در فیلم‌های جواهرفروشی‌ها ناچار لب به اعتراف باز کرد و پرده از راز یک مادر و دختر به نام‌های «پوران» 60 ساله و «هما» 25 ساله برداشت.

مادر و دختر دزد شناسایی شدند و پلیس مخفیگاه آنها در کرج را ردیابی کرد اما پوران و هما فراری شده بودند. کارآگاهان در تجسس‌های خود پی بردند مادر و دختر حداکثر به مدت یک هفته در هر شهری می‌مانند و بعد از سرقت‌هایشان به شهر دیگری می‌روند.

هیچ سرنخی از پوران و دخترش نبود تا اینکه ابتدای سال جاری هما در شاهین‌ویلای کرج رویت و روز 20 فروردین‌ماه به دام افتاد اما پوران فراری بود.با دستگیری 2 عضو گروه دزدان طلافروشی‌های سطح کشور به شیوه کش‌‌روی، تصاویر مهری و هما انتشار یافت و موجب شد طلا‌فروشی‌های زیادی با دیدن این عکس‌ها 2 زن تبهکار را شناسایی کرده و به اداره 17 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

خیلی زود مشخص شد مادر و دختر در شهرهای قم، ورامین، جهرم، اصفهان، تبریز، بابلسر، مشهد، شاهین‌شهر، اسلامشهر، خوزستان، ارومیه، چالوس، شهر جدید پردیس، شهریار و همچنین مناطق مختلف سطح شهر تهران؛ خیابان مختاری، اقدسیه، دارآباد، نازی‌آباد، پاسداران، رسالت، خیابان کرمان، شریعتی، شهرری، پیروزی، خیابان گلبرگ، صادقیه، امیرآباد، نیاوران، مشیریه و مرزداران اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها کرده‌اند.

کارآگاهان اطلاع پیدا کردند پوران به همراه خواهر کوچک‌تر خود به نام «سمیه» 30 ساله باز سرقت‌های خود از طلافروشی‌ها را از سر گرفته و به همان شیوه و شگرد کش‌روی دست به سرقت از طلافروشی‌ها می‌زنند.



ساعت یک بعد از ظهر 13 مهر‌ماه سال جاری یکی از طلا‌فروش‌های پاساژ بزرگ افسریه با مراجعه به ماموران گشت کلانتری 156 افسریه به آنها گفت سال گذشته 2 زن با مراجعه به طلافروشی‌ وی اقدام به سرقت یک دسته النگو به وزن 750 گرم از داخل ویترین وی کردند كه در حال حاضر و به صورت کاملا اتفاقی، یکی از آن دو را داخل یکی از طلافروشی‌ داخل پاساژ دیده است.

با این ادعا ماموران کلانتری موفق به دستگیری 2 زن تبهکار شدند و در حالی که آن دو تلاش داشتند با دادن رشوه 3 میلیون تومانی خود را از چنگال پلیس نجات بدهند روانه بازداشتگاه شدند. پوران و سمیه همان 2 خواهر پنجه‌طلای فراری بودند که خیلی زود لب به اعتراف باز کردند و پرده از سرقت‌های زنجیره‌ای از طلافروشی‌های شهرهای مختلف برداشتند.

بنابر این گزارش، با توجه به شناسایی طلافروشی‌های مختلف، بازپرس علیرضا مقدسی از شعبه 10 دادسرای ناحیه 4 تهران خواستار انتشار عکس 2 خواهر تبهکار شد تا کسانی‌که در دام آنان افتاده‌اند با شماره‌های51055517 و 51055390 تماس بگیرند.

منبع: وطن امروز

برای برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار