این روزنامه تاکید کرده است: اشخاصی که سعی داشتند تا از "تری جونز" یک مبارز راه آزادی ساخته و از او یک اسطوره برای "آزادی بیان" بسازند، نکته مهمی را فراموش کردند. او یک کتاب سوز است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تری جونز اکنون نامی آشنا و منفور در دنیا به حساب می آید. این کشیش تندوری اهل ایالت فلوریدای آمریکا سال پیش با پیشنهاد جنجالی خود مبنی بر سوزاندن چندین جلد از قرآن مجید در سالگرد واقعه 11 سپتامبر موجی از خشم را نه فقط در بین مسلمانان بلکه در بین تمامی حق طلبان جهان به راه انداخت. اخیرا نیز دولت کانادا از ورود این شخص به خاک خود جلوگیری کرده است.

دلایل مخالفت مسلمانان و مذهبیون واقعی در جهان با این کشیش آمریکایی مشخص است اما جالب است که بسیاری از متفکرین و روزنامه نگاران جهان غرب که شاید دارای تفکرات مذهبی هم نباشند نیز بنا به دلایل دیگری با این شخص هستند.

روزنامه پرتیراژ "تورنتو سان" در کشور کانادا در مقاله ای با عنوان "کشیش کتاب سوز، مبارز آزادی خواه نیست" به نقد سفر تری جونز پرداخته است.

این روزنامه تاکید کرده است: اشخاصی که سعی داشتند تا از "تری جونز" یک مبارز راه آزادی ساخته و از او یک اسطوره برای "آزادی بیان" بسازند، نکته مهمی را فراموش کردند. او یک کتاب سوز است. او در حقیقت ادامه دهنده راه طولانی دشمنان آزادی است که در طول تاریخ کتب مذهبی و یا ادبی را آتش می زدند.

این رسانه کانادایی یادآور شده است: قصد جونز برای آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان و همچنین درخواست از سایرین برای آتش زدن این کتاب مقدس در حقیقت حمله به اصل " آزادی بیان " است. آتش زدن کتاب کاری بود که نازی ها، کمونیست ها و بعضی دیکتاتورها انجام می دادند و جونز ادامه دهنده راه آنهاست.

رسانه های کانادایی با اشاره به اینکه حضور این چنین فرد هتاکی در کانادا باعث خشم مسلمانان می شود، اعلام کرده اند: دولت کانادا با راه ندادن جونز به خاک خود اقدام صحیحی را انجام داد زیرا کسی نباید بر علیه اسلام و مسلمانان به تبلیغ بپردازد و احساسات آنها را جریحه دار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار