مقامات ،‌رسانه ها و کارشناسان همچنان به انتقاد از اهداي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا ادامه مي دهند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الاخباريه ؛  نوبل، ديناميت را براي استفاده صلح آميز اختراع کرده بود ولي در بيشتر موارد از اين ماده براي اهداف صلح آميز استفاده نمي شود. همچنين جايزه صلح وي نيز به نام صلح به مخالفان صلح داده مي شود. رئيس کميته نوبل صلح اعلام کرد اين جايزه را به اتحاديه اروپا به دليل تلاش اين اتحاديه براي برقراري صلح در قاره اروپا داده است.

فرانسه و آلمان از تروريست هاي مسلح در سوريه حمايت مي کنند. اين جنايات و اقدام هواپيماهاي ناتو در بمباران کردن ليبي و کشتار شهروندان اين کشور از ديد کميته  نوبل، صلح توصيف مي شود.

شمار زيادي از محافل اروپايي از اقدام کميته نوبل در دادن جايزه صلح به اتحاديه اروپا انتقاد کرده اند. روز به روز بر وخامت اوضاع حقوق بشر در اتحاديه اروپا افزوده مي شود.

زنان مسلمان در کشورهاي اروپايي حق ندارند حجاب خود را حفظ کنند، اوضاع اقتصادي در کشورهاي اروپايي وخيم است و بر آمار بيکاري و افزايش بهاي کالاها در اين کشورها افزوده مي شود. نگاه جهاني به اعتراضات و تظاهرات در کشورهاي اروپايي بيش از توجه به اعتراضات در برخي از کشورهاي عربي است.

برچسب ها: انتقاد ، صلح ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار