دیلی تلگراف نوشت: اتحادیه اروپا نه تنها در برقرای صلح نقشی نداشته بلکه عامل اصلی بحران کنونی خود قاره سبز نیز همین اتحادیه است پس مستحق جايزه نوبل نيست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف ضمن انتشار خبر اعطای نشان صلح نوبل به اتحادیه اروپا اذعان کرد که این اتحادیه مستحق جایزه صلح نوبل نیست.

این روزنامه با تحلیل برخی قضایای جهانی چند دهه اخیر ضمن اشاره به مسائلی از جمله اینکه اتحادیه اروپا در برقراری صلح در بسیاری از نقاط حساس جهان هیچ نقشی نداشته، و اینکه اگر ترکیه باعث برخی بحران ها شده به دلیل "اروپایی مآب شدن" آن است، به مسائل داخل قاره سبز نیز گذری کرد و افزود: جایزه صلح در حالی به این اتحادیه داده شد که می بینیم در داخل خود این قاره کشورهایی از جمله اسپانیا، ایتالیا، یونان و ... شاهد نا آرامی ها و اعتراضات هر روزه مردمی است، و این بحران ها به دلیل حرکت بر اساس سیاست گذاری های اتحادیه اروپاست پس نه تنها این اتحادیه مستحق جایزه صلح نیست بلکه باید گفت عملکرد آن بر خلاف برقرای صلح و امنیت حتی در خود اروپا بوده است و بزرگترین تهدید برای آن محسوب می شود.

برچسب ها: اروپا ، صلح ، نوبل ، تلگراف ، مستحق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار