عضو انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران گفت: امروزه طبق آمارهای ارائه شده در سال تحصيلي جديد بيشترين تعداد دانش‌آموز را استان خراسان رضوي با 978 هزار و 672 دانش آموز در بین سایر استانهای کشور در اختیار دارد که این خود می تواند پتانسیلی ویژه برای آینده این منطقه از ایران اسلامی محسوب گردد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،نوید کمالی در همایش جوان آگاه الگوی مقابله با بزهکاریهای اینترنتی با بیان این مطلب افزود: تعداد بالای دانش آموزان و علاقمندان ادامه تحصیل در مقاطع عالی و دانشگاهی این ضرورت را ایجاب می کند که مدیران و کارشناسان آموزشی توجه ویژه ای به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند .

وی ادامه داد: طبق آخرین آمارهای ارائه شده توسط منابع آماری کشور ، استان خراسان رضوی بیش از 759 هزار کاربر اینترنت دائمی دارد که ضریب نفوذ اینترنت بر طبق این آمار در افراد 6 ساله و بالاتر بیش از 14 در صد می باشد .

دبیر کمیته فناوری دومین کنفرانس ملی دولت همراه اعلام کرد : بر اساس همین آمار ضریب نفود اینترنت در شهروندان خراسانی 10 ساله و بالاتر به بیش از 15 درصد می رسد .

وی متذکر شد:با توجه به مطالعات و آمارهای جهانی بسیاری از جوانان امروزه بیش از یک رسانه را در یک زمان استفاده می‌کنند برای مثال تلفن زدن، بازی کردن و استفاده از اینترنت در قالب بازیهای گروهی تحت شبکه ؛ این بدان معنی است که برخی کودکان و نوجوانان به طور متوسط در روز 8 ساعت از رسانه‌ها و محتوای دیجیتال استفاده می‌کنند که حداقل 6 ساعت آن به استفاده از اینترنت بر می‌گردد.

کمالی ابراز داشت:از این رو باید آموزش بهره گیری صحیح از فناوری اطلاعات و اینترنت به کودکان و نوجوانان اموزش داده شود ولی متاسفانه امروزه غالبا والدین و حتی بعضا آموزگاران و معلمان در حوزه آشنایی با فناوری اطلاعات بسیار عقبتر ار دانش آموزان خود هستند که این موضوع در دراز مدت می تواند آسیب های جدی به جامعه و نسل جدید کشور وارد نماید .

وی تصریح کرد:باید پذیرفت که توجه به جنبه های آموزشی و فرهنگی فناوری اطلاعات در حوزه کودکان و نوجوانان می تواند علاوه بر رشد توانایهای فکری و اجتماعی آنها از بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی متوجه آنها جلوگیری کرد .

عضو انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران خاطر نشان کرد:امروزه الگوهای دولت الکترونیک و دولت همراه و تکنولوژی های مربوط به این دو حوزه از جمله m-Learning و e-learning می تواند قالبی مناسب جهت پیاده سازی نظام آموزشی فناوری محور برای دانش آموزان مناطق شهری و حتی مناطق محروم و مرزی باشد.

دومین کنفرانس ملی دولت همراه با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران و سایر نهادهای تصمیم ساز حوزه فناوری اطلاعات از جمله دانشگاههای برجسته کشور در راستای تبیین راهبردهای توسعه بکارگیری فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی با محوریت تلفن ها و تکنولوژیهای همراه در روند توسعه پایدار ایران اسلامی اسفند ماه سال جاری در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد گشت .

برچسب ها: فناوری ، اطلاعات ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.