اين سازمان هم اكنون 57 عضو از جمله سه عضو وابسته و 20 عضو ناظر دارد و اين تصميم روز شنبه در چهاردهين نشست سازمان بين المللي فرانكوفوني در كينشازا، پايتخت جمهوري دموكراتيك كنگو گرفته شد .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سازمان فرانکوفونی به کشورهایی گفته می شود که در زندگی روزانه یا ارتباطاتشان از زبان فرانسه به طور ویژه یا عمده استفاده کنند و اکنون مسئولان سازمان كشورهاي فرانسوي زبان از موافقت با عضويت كامل ارمنستان و عضويت وابسته قطر در اين سازمان خبر داده اند. اين تصميم روز شنبه در چهاردهين نشست سازمان بين المللي فرانكوفوني در كينشازا، پايتخت جمهوري دموكراتيك كنگو گرفته شد اما به صورت علني اعلام نشده است.

اين سازمان هم اكنون 57 عضو از جمله سه عضو وابسته و 20 عضو ناظر دارد.

البته نکته مشکوک درباره قطر این است که این کشور به صورت مستقيم به عنوان عضو وابسته وارد سازمان فرانكوفوني شد و درباره اين كشور روند عادي ( ابتدا عضو ناظر) رعايت نشد. البته بحث و كشمكش درباره مشروعيت حضور قطر كه يك كشور فرانسوي زبان نيست، در این اجلاس اتفاق افتاد و برخي شركت كنندگان از جاه طلبي قطر براي اعمال نفوذ بيشتر در كشورهاي مسلمان غرب آفريقا و به ويژه پيشنهاد دوحه براي تامين هزينه هاي برخی اقدامات آموزشی برای کودکان ابراز نگراني كردند.

قطر براي همواركردن ورود خود به سازمان بين المللي فرانكوفوني از حمايت جيبوتي و گينه برخوردار بود اما ارمنستان برای عضویت خود مشکل خاصی را در جلوی خود نداشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار