فرماندار شهرستان بم گفت : 18 استان کشور خرما خیز است اما خرمای شهرستان بم بهترین نوع خرمای کشور است .

  شایق در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ِ بم با بیان اینکه 18 استان کشور، خرماخیز است، افزود : خرما در 13 شهرستان کرمان نیز پرورش می یابد.

وی بهترین خرمای ایران را خرمای بم معرفی و اظهار داشت : استان کرمان دارای بهترین ارقام خرما است و با توجه با اینکه کرمان کانون خرمای کشور است باید از این ظرفیت استفاده کرد.

فرماندار بم ، با اشاره به اینکه امسال سومین ساله که جشنواره خرما در بم برگزار شده است ،تصریح کرد : این جشنواره به منظور استفاده از ایده های مختلف در راستای تجاری سازی خرما برگزار شد.

شایق، به برداشت 160 هزار تن رطب مضافتی در شرق استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: 80 هزار تن از این میزان در شهرستان بم تولید می شود./س

برچسب ها: بهترین ، خرما ، بم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
خرمایی بم بهتر از تمامی خرما های کشور است وبم شهرنخلستان است و باید به این چهار شهرستان نرماشیر شهرستان بم شهرستان ریگان شهرستان فرج شهرستان روداب که ارشد و مرکز این شهرستان ها بم است که به شرق استان تبدیل شده است بم باید کمی رسیدگی داشته باشد مشکلی نیست شهری بزرگ با وسعتی و جمعیتی متناسب تر از شهرستان های استان کرمان است و باید به استان کرمان شرقی یا استان نخلستان در بیاید