سند جامع ارتقاء سلامت روان که توسط وزارت بهداشت تهیه و در شورای وزارت بهداشت تدوین شده ، به زودی به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر ناصحی رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت امروز 23 مهر در نشست خبری هفته سلامت روان با اشاره به لزوم اجرایی شدن ساخت مرکز نگهداری مجرمین روانی افزود: لزوم ساخت این مرکز به شدت احساس می شود چرا که کسانی که جرمی را مرتکب شده اند و در بخش های روانپزشکی بیمارستان ها بستری می شوند می توانند مشکلاتی را برای دیگر بیماران بستری و پرسنل بیمارستان ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اقدامات ما در سال جاری تهیه و تدوین سند جامع ارتقای سلامت روان است.
تحقیقات نشان داده است بر خلاف آن چه که مردم تصور می کنند ،شیوع اختلالات روانی در کشور ما از دیگر کشورها بالاتر نیست و آماری مشابه دیگر کشورهای دنیا دارد.

با توجه به نقش عوامل مهم و تاثیر گذار در اختلالات روانی کشور همه نهاد ها ، سازمان ها،با همکاری هم باید سهم خود را در پیشگیری و کنترل بیماری های روانی و بهداشت روان اجرا کنند .

ناصحی عنوان کرد: این سند در شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت تصویب شده و به زودی به دانشگاه ابلاغ می شود در واقع اهداف این سند ارتقاء سلامت روان مردم ، عملیاتی شدن سهم دستگاه ها در ارتقاء سلامت روان، ارتقاء کیفیت و تداوم خدمات روانی و غربالگری برخی از بیماری های روان و مراقبت از آن ها است که امیدواریم در شورای عالی سیاست گذاری غذا و سلامت نیز به تصویب برسد./ع2
برچسب ها: سلامت ، روان ، اختلالات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار