به گزارش
خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس حسن فدایی در بازدید از گردنه نارنجی لارستان گفت : در فاز دوم ورودی شهر لار گردنه صعبالعبوری وجود دارد که مهمترین بخش پروژه ورودی این شهر به حساب میآید و ما هر ساله در این محور شاهد تصادفات بسیار هستیم.
وی افزود: به دلیل اینکه این گردنه در مسیر ترانزیتی شیراز – لار - بندرعباس قرار گرفته است لزوم حذف هرچه سریعتر آن احساس میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: در حال حاضر این گردنه به صورت چهارخطه، دو باند رفت و دو باند برگشت در حال احداث است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه حجم بالای خاکبرداری را به همراه دارد.
فدایی ادامه داد: طول مسیر این گردنه 4.5 و عرض آن 23.5 متر است و 10 پل سه متری در این مسیر احداث میشود.
این مسئول اضافه کرد: حجم خاکبرداری این مسیر حدود 450 هزار متر مکعب و حجم خاکریزی آن در حدود 100 هزار مترمکعب است که به دلیل کوهستانی بودن منطقه در بعضی نقاط ارتفاع ترانشه خاکبرداری به بیش از 42 متر میرسد.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همچنین اظهار داشت: در حال حاضر 9 بیل مکانیکی، سه بلدوزر و 11 کمپرسی در این پروژه در حال انجام کار هستند و تاکنون از ارتفاع ترانشهبرداری حدود 20 متر خاکبرداری صورت گرفته و پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است.
فدایی افزود: در طول مسیر تمام تقاطع فرعی به اصلی مانند تقاطع امامزاده میرابراهیم، تقاطع راه روستایی دنگز، شهرک آزمایش و تقاطع راه روستایی کورده همزمان ساماندهی میشوند تا از بروز تصادفات و حوادث احتمالی جلوگیری شود./س