خمیردندان فقط مسئول سفید کردن دندان ها نیست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،از خمیردندان برای تمیز و سفید شدن،حذف لکه ها ،بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می شود.

اما همین خمیردندان قابلیت های دیگری هم دارد.مثلا می تواند باعث تسکین برخی درد ها،خلاص شدن از شر لکه ها ،بوی تند و بسیاری موارد دیگر شود.

تسکین تحریک ناشی از گزش حشره ها ،زخمها و تاولها :

ناراحتی های پوستی ناشی از گزش حشره ها اغلب باعث خارش می شوند و در اینجا استفاده از کمی خمیردندان بر روی جای نیش حشرات خارش و تورم آن را کاهش می دهد.

همچنین خمیردندان با خشک کردن زخمها و تاولها باعث درمان سریعتر آنها می شود.

 

کاهش سوزش سوختگی :

در سوختگی های جزئی ، خمیردندان می تواند تسکین موقت و خنک کننده با شد. بلافاصله بعداز سوختگی خمیردندان را به منطقه آسیب دیده بمالید تا به صورت موقت درد را تسکین دهد.

 

کاهش اندازه لکه صورت :

برای کمک به بهبود سریع تر زخمها و لکه ها ، قبل از خواب مقدار کمی خمیردندان روی منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشوئید.

 

حفظ کردن حالت موها :

خمیردندان ژله ای حاوی همان محلول پلیمری است که بسیاری از ژله های مو از آن ساخته شده اند.پس اگر شما از ژل مو استفاده می کنیدخمیردندان ژله ای هم می تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

 

کاهش بوی بد :

سیر،پیاز،و خیلی مواد غذایی دیگر می توانند در سلول های پوست نفوذ کرده و باعث بوی بد آن شوند.کمی مالش انگشتان بت خمیردندان آن بوی بد این مواد را از بین خواهد برد.

 

حذف خش سی دی و دی وی دی :

یک لایه نازک از خمیردندان را به آرامی بر روی دیسک مالش دهید و پس از آن با آب بشوئید.این روش خراشهای کم عمق و لکه ها را از بین می برد.

پاک کردن عینک :

مقدار کمی خمیر دندان را روی عدسی های عینک ایمنی یا شنا مالش دهید و سپس آن را کاملا آبکشی کنید. از مالش بیش از حد اجتناب کنید چون ماده ساینده موجود در خمیر دندان می تواند لنز های عینک را خراش دهد./س

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.