اقدام سفير آمريکا در بازديد از فرودگاه بين المللي بيروت با مخالفتهاي گسترده مردمي روبرو شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، سعيد حسن گزارشگر اين پايگاه خبري، تصريح کرد: هيچ چيزي بيش از پهپاد ايوب، سران رژيم اسرائيل را به خود مشغول نکرده است. اين هواپيماي شناسايي حزب الله توانست دهها کيلومتر در حريم هوايي فلسطين اشغالي بدون رديابي آن از طرف رادارهاي پيشرفته اين رژيم و آمريکا، پرواز کند.

ايوب فقط اسرائيل را به خود مشغول نکرده، بلکه همه متحدان اين رژيم و در راس آنها دولت آمريکا هم اين مسئله را پيگيري مي کنند. دولت آمريکا هم به سرعت مورا کونللي سفير خود در لبنان را به فرودگاه بين المللي بيروت اعزام کرد تا سوالاتي را درباره اينکه اين پهپاد از کجا به پرواز درآمده است مطرح کند.
در ادامه اين گزارش آمده است: گفته مي شود بازديد کونللي از فرودگاه بيروت با انگيزه اقتصادي از پيش برنامه ريزي شده بوده، اما سرانجام اين بازديد انگيزه امنيتي پيدا کرد.
يک هيات امنيتي آمريکايي، کونللي را در اين بازديد همراهي مي کردند. لبنان تلاش مي کند فرودگاه بيروت را از فهرست تروريست آمريکا حذف کند تا پروازها مجددا بين لبنان و آمريکا از سرگرفته شود، اما ايوب هدف بازديد کونللي را تغيير داد.
عدنان منصور وزير امور خارجه لبنان، تاکيد کرد؛ ماجراي بازديد کونللي در فرودگاه بيروت را مجدانه پيگيري مي کند. جمعيت علماي مسلمان لبنان هم اين بازديد را محکوم کرده و آن را نمود دخالت آشکار در امور داخلي لبنان و نقض حاکميت ملي اين کشور دانست و خواستار اقدام فوري دولت لبنان در اين باره شد. همچنين اين جمعيت خواستار اخراج فوري کونللي از اين کشور شد.
ناظران معتقدند؛ بازديد کونللي از فرودگاه بيروت، بخشي از همکاري اطلاعاتي و راهبردي بين اسرائيل و آمريکا بوده، به ويژه که دو طرف نتوانستند اين هواپيما را رديابي کنند.
کارشناسان راهبردي مي گويند؛ کونللي مي داند که پرواز چنين هواپيماهاي بدون سرنشين به فرودگاه يا باند بزرگ نياز ندارد. شايد هدف کونللي از اين بازديد، نمايش تبليغاتي به نفع باراک اوباما در برابر تنش ها بين اوباما و نتانياهو بوده است.
همچنين؛ ارتش اسرائيل در پي سردرگمي خود در برابر نفوذ پهپاد ايوب، چند موشک پاتريوت را از منطقه شمالي فلسطين اشغالي به جنوب منتقل کرد.
برچسب ها: سفیر ، آمریکایی ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار