فرماندار چایپاره گفت: 12 نقطه خطر‌خیز در برابر حوادث طبیعی چایپاره مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه جلیل غفاری در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان که در محل فرمانداری ترتیب یافته بود، اظهار داشت: امروز باید با آموزش و فرهنگ‌سازی تمام آحاد جامعه را نسبت به خطرات و بلایای طبیعی و نحوه برون‌رفت از خطرات این بلایا و کاهش اثرات آن آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چایپاره از نظر جغرافیایی در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته است و همه ساله شاهد وقوع سیل‌های ویرانگر و یا هراز چند گاهی شاهد وقوع زلزله در این منطقه هستیم، تصریح کرد: در این شهرستان 12 نقطه خطرخیز از نظر وقوع سیل در روستاها شناسایی شده است که باید برای رفع خطر در این مناطق دیوارهای ساحلی احداث شود.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار واحد مسکونی روستایی مسکن مهر در چایپاره ساخته شده یا در حال ساخت است از مسئولان ذی‌ربط خواست با فرهنگ‌سازی، مردم را به استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تشویق کنند.

غفاری بر لزوم آمادگی اعضای ستاد بحران در تمام مواقع شبانه‌روز تاکید کرد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه اعضای ستاد بحران در تمام مواقع شبانه‌روز باید آماده ارائه خدمات باشند.

وی با تاکید بر اجرای مانورهای امداد و نجات برای آمادگی هر چه بیشتر تیم‌های امدادی، اظهار داشت: برای این منظور لازم است تا 20 روز آینده یک مانور امداد و نجات گسترده با حضور تمام ادارات و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران برگزار شود.

در این جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران چایپاره گزارشی از وضعیت ادارات خود و مسایل و مشکلات شهرستان ارائه کردند../س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.