استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رواﺑﻂ ایران و هند ﻋﺎﻃﻔی و ﻓﺮهنگی اﺳﺖ و ریشه در ﻋﻤﻖ ﺗﺎریخ دارد و دو کشور همواره دوﺳﺖ و همکار ﺑﻮده‌اﻧﺪ.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ،  ، حاتم نارویی در دیدار با کنسول هند اظهار داشت: ایران و هند باید به عنوان قدرت‌های مؤثر منطقه که دارای دیدگاه‌های تقریبا مشترکی هستند به همکاری و تعامل درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل بپردازند.
وی روابط ایران و هند را بسیار عمیق توصیف کرد و افزود: روابط بین دو کشور به هزاران سال قبل برمی‌گردد، و به همین دلیل هند برای ما کشور متفاوتی محسوب می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نزدیکی دو ملت از درون مراودات علما، اندیشمندان و شاعران دو کشور در طول تاریخ به وجود آمده است که سرمایه‌ای برای ساختن آینده‌ای بهتر به شمار می‌رود بیان داشت: با توجه به تحولات امروز جهان، همکاری‌های ایران و هند بیش از گذشته اهمیت پیدا خواهد کرد.
نارویی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط روز افزون با هند ندارد، عنوان داشت: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های انرژی، تجارت، اقتصاد و تبادل تجربیات علمی و فناوری نوین همکاری‌های مناسبی با یکدیگر داشته باشند.
سوجیت کومارداس کنسول هند نیز در ادامه این دیدار از تسهیلات فراهم شده برای هندی‌های مقیم زاهدان و زندگی همراه با آرامش آنان در کنار شهروندان استان از دولت ایران قدردانی کرد.
وی گفت: روابط حسنه تنها محدود به مسائل داخلی نیست و ایران و هند در سطح بین‌المللی نیز سیاست‌های حمایتی همسویی دارند.
کومارداس با اشاره به تعدد سفرهای مردم این استان به هند برای انجام امور تحصیلی، پزشکی و دارویی، بازرگانی و غیره خواستار برقراری پرواز هوایی زاهدان به دهلی نو شد.
در این دیدار، کنسول هند ضمن ارائه پیشنهاداتی، آمادگی خود را برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان استان سیستان و بلوچستان و کشور هندوستان اعلام داشت. /س

برچسب ها: دیدار ، باسرکنسول ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.