مدير عامل فرابورس با بيان دلايل افزايش سرمايه اين شرکت گفت: با هدف سرمايه گذاري بلندمدت براي افزايش و بهبود فضاي فيزيکي و همچنين توسعه زيرساختها از محل سود انباشته و اندوخته احتياطي تلاش مي کنيم با موافقت سهامداران براي افزايش سرمايه اقدام کنيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه(سنا)، امير هاموني افزود: سهامداران در اين افزايش وجوهي را واريز نخواهند کرد و اين سهام در قالب سهام جايزه خواهد بود.

وي ادامه داد: يکي از اصلي ترين دلايل افزايش سرمايه فرابورس تامين وجوه ساختمان مرکزي جديد فرابورس است که از محل سود انباشته و اندوخته احتياطي اقدام به تامين منابع مورد نياز براي خريد ساختمان اقدام شد که براي حفظ منابع نقدي و بهبود ساختار مالي و نسبتهاي مربوط ضروري به نظر مي رسد.

هاموني يادآور شد: شرکت فرابورس ايران در نظر دارد سرمايه خود را از 100 ميليارد ريال به 200 ميليارد ريال، از محل اندوخته احتياطي و سود انباشته افزايش دهد ، به نحوي که 80 ميليارد ريال (معادل 80 درصد) از محل سود انباشته و 20ميليارد ريال (معادل 20 درصد) از محل اندوخته احتياطي تامين مي شود.

مدير عامل فرابورس افزود: خريد ساختمان با توجه به وجود منابع داخلي و با توجه به تبديل نقدينگي شرکت به دارايي قابل اعتماد و ايجاد ارزش افزوده براي سهامداران، از نظر اقتصادي توجيه پذير است.

ضمن اينکه که با خريد ساختمان منابع مالي و نقدينگي شرکت در دارايي سرمايه گذاري مي‌شود که در آينده با افزايش قيمت روبرو خواهد بود و باعث ايجاد ارزش افزوده خواهد شد.

هاموني تصريح کرد: مبلغ اجاره کنوني ساختمان حافظ حدود 3 برابر زير قيمت بازار است و هيچ تضميني از بابت تمديد قرارداد با قيمت‌هاي جاري پس از سال 1391(پايان مدت قرارداد اجاره) وجود ندارد. ممکن است در سال‌هاي نخست هزينه استهلاک بالا (به مدت 10 سال) هزينه هاي شرکت را افزايش دهد اما با توجه به امکان اجاره دادن فضاي مازاد در ساختمان خريداري شده است و امکان کسب درآمد از اين محل و همچنين ايجاد يک پايگاه امن و مناسب براي شرکت با توجه به چشم انداز پايداري شرکت در سال‌هاي آتي، خريد ساختمان گزينه اي مناسب و منطقي به نظر مي‌رسد.

وي ادامه داد: داشتن فضاي مناسب براي تالار معاملات، با خريد ساختمان در شأن و منزلت فرابورس ايران امکان­پذير است که اين موضوع در عرصه داخلي و بين­المللي مهم بوده است و به نوبه خود در تشويق شرکت ها به پذيرش و درج در بازار رسمي فرابورس و ماندگاري شرکت­ها در اين بازارها کمک شاياني مي کند.

به گفته وي با گسترش نيروي انساني کارآمد و تبادل اطلاعات با بورس‌هاي منطقه­اي زمينه رشدي فراهم خواهد آمد که در آينده نزديک تمامي سهامداران از آن بهره خواهند برد.

مدير عامل فرابورس با اشاره به محدوديت هاي توسعه اي فرابورس يادآور شد: امکان توسعه فضاي اداري در اين ساختمان وجود ندارد و يکي از مشکلات جدي فرابورس به منظور توسعه و سرمايه گذاري در منابع انساني کارآمد ، محدوديت فضاي اداري است. همچنين نبود فضاي مناسب به منظور استقرار سامانه معاملاتي فرابورس و عدم استفاده بهينه از فضاي داخلي بر اساس استانداردها­ و عدم مالکيت از مشکلات فعلي است که با افزايش سرمايه و خريد ساختمان جديد رفع مي شود.

مدير عامل فرابورس گفت: شرکت به منظور جلوگيري از خروج نقدينگي قصد دارد از طريق انتقال بخشي از اندوخته احتياطي و سود انباشته به حساب سرمايه بتواند منابع تامين شده بابت خريد ساختمان مورد نياز را از محل منابع بلند مدت تامين کند./عب
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار