رسانه هاي منطقه از حضور ايران در اجلاس گفتگوي همكاري هاي آسيايي كه روز سه شنبه در كويت آغاز به كار مي كند، خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از الميادين؛ "محمد المجرن" مدير امور آسيايي وزارت امور خارجه كويت، با تائيد اين خبر افزود: اجلاس گفتگوي همكاري هاي آسيايي از روز سه شنبه 15 اكتبر آغاز و تا 17 اكتبر با حضور مقامات بلندپايه كشورهاي آسيايي ادامه كار خواهد داد.

المجرن همچنين اعضاي اين اجلاس را كشورهاي جنوب شرق آسيا، شوراي همكاري خليج فارس و كشورهاي ايران، ژاپن، كره جنوبي و چين برشمرد و محورهاي گفتگوي نمايندگان اين كشورها را پيرامون گسترش همكاري هاي اقتصادي در زمينه هاي تكنولوژي و همچنين امنيت غذائي، محيط زيست و مقابله با سوانح طبيعي دانست.
در همين حال، "روح الله قهرماني" سفير ايران در كويت، با تاكيد بر اهميت اجلاس گفتگوي همكاري هاي آسيايي، از قاره آسيا به عنوان مهد تمدنهاي انساني و محل حضور بسياري از پيامبران و مصلحان برشمرد.
وي با بيان اينكه در اين اجلاس به رفع شكاف و اختلافات بين كشورهاي آسيايي در زمينه هاي مختلف بويژه اقتصادي پرداخته مي شود، از طرح پيشنهاد ايران براي جلوگيري از ورود بحران اقتصادي غرب و اروپا به كشورهاي آسيايي در اجلاس خبر داد.
گفتني است؛ اجلاس گفتگوي همكاري هاي آسيايي با هدف بررسي روابط اقتصادي و گسترش همكاري هاي تجاري كشورهاي اين قاره، دو سال يكبار با حضور نمايندگاني از كشورهاي آسياي برگزار مي شود.

برچسب ها: ایران ، اجلاس ، آسیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار