از ابتدای سال تا کنون 119 طرح در هرمزگان برای سرمایه گذاری شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس رئیس سازمان اقتصاد و دارایی هرمزگان گفت : بیشتر این طرح ها در منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ، راه و شهرسازی ، بنادر و دریانوردی و گردشگری است.

ابراهیمی افزود : مشخصات این طرح ها برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قرار گرفته است .

وی هدف از این کار را معرفی قابلیتها و ظرفیتهای استان برای برگزاری همایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در اسفند امسال در بندرعباس اعلام کرد.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی هرمزگان گفت : تاکنون سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه و سنگاپور در بخش های راه، فولاد و گردشگری برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند.

همایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی تاکنون در 4 استان چهارمهال و بختیاری ، تهران ، فارس و آذربایجان شرقی برگزار شده است .

طرح های سرمایه گذاری استان در 7 محور صنعت ، معدن و تجارت ، گردشگری و اکوتوریسم ، صنایع تبدیلی ، انرژی ، کشاورزی و شیلات ، حمل و نقل و ترانزیت ، مسکن ، ساختمان و عمران شهری و فنی و مهندسی است.

کهوری مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان گفت: 10 نیروگاه 25 مگاواتی در شهرستانهای بندرعباس ، خمیر ، بندرلنگه ، بستک ، میناب و حاجی آباد و 6 نیروگاه بادی در حاجی آباد ، بشاگرد ، پارسیان ، بستک ، قشم و هرمز از مهمترین طرح های بخش انرژی است که مطالعات آن به پایان رسیده است.

استاندار هرمزگان گفت : ثبت طرح ها در سامانه سازمان اقتصاد و دارایی برای سرمایه گذاری ، توجه به نیاز استان و بهره مندی همه شهرستانها از ظرفیتهای سرمایه گذاری، تشکیل کمیته دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تهیه و توزیع بروشور از ظرفیتهای سرمایه گذاری هرمزگان از مهمترین برنامه هایی است که به زودی باید انجام شود.

عزیزی افزود : قابلیتهای زیادی برای سرمایه گذاری در هرمزگان وجود دارد که با شناسایی و مطالعه آنها با توجه به نیاز استان به سرمایه گذاران معرفی می شود .

علامه زاده مشاورعالی استاندار هرمزگان گفت : دعوت از سفیران کشورهای مختلف برای بازدید از ظرفیتها و قابلیتهای استان مهمترین اقدامی است که به زودی اجرا می شود.

هاشمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت : ساخت مجتمع پتروشیمی و فولاد در شرق استان ، کارخانه بسته بندی خرما ، آب شیرین کن و طرح های گردشگری و تولید برق مهمترین ظرفیتهای شرق هرمزگان است که باید در همایش سرمایه گذاری به آن توجه شود.

مناطق آزاد تجاری قشم و کیش و 5 منطقه ویژه بندری شهید رجایی ، پارسیان ، کشتی سازی خلیج فارس ، جزیره نفتی لاوان و صنایع و معادن بندرعباس و جاذبه های گردشگری در سواحل دریا از توانمندیهای استان هرمزگان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.