مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: در نیمه نخست سال جاری 5 هزار و 400 تن گوشت در این شهرستان تولید شده که 900 تن آن گوشت قرمز است

 

غلامرضا وارسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند، با اشاره به تولید سالانه 9 هزار و 471 تن گوشت در شهرستان درمیان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری گوشت تولیدی درمیان به 10 هزار و 337 تن افزایش یابد؛ در حال حاضر این شهرستان دومین تولید کننده گوشت سفید استان به شمار می‌رود.

وی تعداد مرغداری‌های فعال شهرستان را 270 مرغداری اعلام کرد و افزود: تاکنون 123 مرغداری ساماندهی شده و پرونده 120 واحد مرغداری دیگر در دست اقدام است و قریب به 40 مرغداری نیز به دلیل نقص فنی اخطار گرفته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان از توزیع یک ‌میلیون و 800 هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته 3 میلیون و 544 هزار و 404 قطعه جوجه در مرغداری‌های شهرستان توزیع شده است.

وارسته با اشاره به رهاسازی 28 هزار قطعه ماهی سردآبی و گرم‌آبی در 22 استخر پرورش ماهی شهرستان تصریح کرد: قریب به هفت استخر پرورش ماهی دیگر در درمیان احداث شده که به دلیل دبی آب کم و کاهش شدید نزولات آسمانی قابل ماهی‌ریزی نیست و در صورت افزایش نزولات جوی این استخرها نیز به مجموعه استخرهای پرورش ماهی شهرستان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی کشتارگاه نیمه صنعتی طیور درمیان اضافه کرد: با توجه به تعدد مرغداری‌های گوشتی درمیان و ظرفیت تولید گوشت سفید این شهرستان احداث کشتارگاه طیور الزامی بود که این مهم با همکاری مجموعه فرمانداری و استانداری به نتیجه رسید./س

برچسب ها: تولید ، گوشت ، در ، شهرستان ، درمیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.