وزارت خزانه داری آمریکا برای چهارمین سال متوالی از افزایش کسری بودجه خود و گذشتن از مرز یک تریلیون دلار خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمريکا روز جمعه در آخرین ماه سال مالیاتی 2012 اعلام کرد: با وجود افزایش دریافت مالیات و کاهش هزینه ها، شکاف بودجه ای سال 2012 بیش از یک تریلیون معادل 1.089 تریلیون دلار است .

این وزارت خانه در ادامه گفت: کسری بودجه امسال معادل 7.0 درصد بازده اقتصادی آمریکا است که پایین تر از 8.7 درصد سال پیش است.

اقتصاددان ها عقیده دارند کسری بودجه مرز 3.0 درصدی تولید ناخالص داخلی را رد می کند که این امر در بلند مدت غیر قابل تحمل خواهد بود.

گزارش بودجه ای آخر سال که در هفته های پایانی مبارزه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا ارائه شده است از شکاف بودجه ای بزرگی خبر می دهد که تاثیر زیادی نیز بر انتخابات این کشور خواهد داشت.

بعد از این گزارش میت رامنی، رقیب جمهوریخواه اوباما، هزینه های بالای دولت او را دلیل اصلی کسری بودجه دانست و تصریح کرد که بدهی مالی به بیش از 16 تریلیون دلار خواهد رسید.

وزارت خزانه داری خاطر نشان کرد: دریافت مالیات های هنگفت از آمریکایی ها و تاجران، دریافتی های دولت را به بیش از 2.449 تریلیون دلار در سال 2012 رسانده است که در مقایسه با سال پیش با 6.6 درصد افزایش همراه بوده است. با این وجود کسری بودجه همچنان در سطحی بالا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار