آمريکا در صورت ادامه بن بست سياسي فعلي بر سر کاهش هزينه ها، ممکن است به دوران رکود بازگردد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، دفتر بودجه کنگره آمريکا هشدار داد در صورتي که بن بست سياسي موجود بر سر کاهش هزينه ها ادامه يابد، اين کشور بار ديگر دوران رکود را تجربه خواهد کرد. بسياري از مردم آمريکا نيز بر اين باورند اقتصاد کشورشان ممکن است به شرايط بدتري بازگردد.  
افزايش بهاي بنزين و مواد غذايي موجب شده است بسياري از مردم طبقه متوسط آمريکا براي تامين مايحتاج خود نيازمند کمک هاي دولتي باشند. اين نگراني وجود دارد که افزايش بدهي ها و کسري بودجه آمريکا که هم اکنون 1.1 تريليون دلار است، اقتصاد اين کشور را به وضع بدتري سوق دهد.
دفتر بودجه کنگره آمريکا روز چهارشنبه بر اين نگراني ها صحه گذاشت و هشدار داد اقتصاد آمريکا به سمت يک رکود ديگر پيش مي رود. اين درحالي است قانونگذاران کنگره براي جلوگيري از بروز آنچه به "پرتگاه مالي" از آن ياد مي شود، اقدامي انجام نمي دهند.
پرتگاه مالي عبارتي است که براي دوره زماني پس از انتخابات رياست جمهوري نوامبر به کار مي رود؛ دوره اي که در آن برنامه کاهش هاي مالياتي قرار است به پايان برسد و بخش اول کاهش هزينه هاي يک و دو دهم تريليون دلاري به شکل خودکار و براي حمايت از برنامه هاي اجتماعي به اجرا در مي آيد. در صورتي که اين اتفاق رخ دهد و هيچ تغييري در سياست هاي دولت وجود نداشته باشد، طبق هشدار دفتر بودجه کنگره، آمريکا به سمت وضع بدتر اقتصادي سوق مي يابد.
بي تفاوتي کنگره به اين شرايط تاثير خود را بر جا گذاشته است. به گفته داگلاس المندورف مدير دفتر بودجه کنگره اين چهارمين سال است که کسري بودجه از يک تريليون دلار فراتر رفته است.
دفتر بودجه کنگره مي گويد نمي تواند اين کسري بودجه را که موجب افزايش بيکاري مردم آمريکا شده است، مهار کند. نرخ بيکاري در آمريکا در سال 2013 به 9.1 درصد مي رسد.
برچسب ها: آمریکا ، سیاسی ، رکود ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار