باراک اوباما روز پنجشنبه اعلام کرد می خواهد با سرمایه گذاری در بخش هایی همچون آموزش که برای آینده کشور حیاتی است ، کسری بودجه چهار هزار میلیارد دلاری را طی دهه آینده کاهش دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین هوا  ، رئیس جمهور آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود در میامی ، در ایالت فلوریدا گفت : « ما نیاز داریم که کسری بودجه چهار هزار میلیارد دلاری را در ده سال آینده کاهش دهیم. من قبلا برای کاهش یک هزار میلیارد دلار با جمهوری خواهان و دمکرات ها کار کرده ام و برای بهتر عمل کردن آماده ام.»
وی افزود : « با این حال ، ما قادر به انجام این کار نخواهیم بود ، مگر آن که از خانوارهای ثروتمندتر با درآمدهای سالانه بالای دویست و پنجاه هزار دلار بخواهیم مالیات بیشتری بپردازند ؛ این همان طرح مالیاتی است که در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون اعلام شد و اقتصاد کشور در آن زمان توانست حدود بیست و سه میلیون شغل جدید ایجاد کند.»
اوباما تاکید کرد باید یکصد هزار معلم جدید در زمینه های ریاضیات و علوم استخدام شوند و کشور باید فرصت آموزش عالی را به دو میلیون کارگر بدهد. همچنین هزینه های تحصیل جوانان در سال های آینده باید کاهش یابد ، زیرا در بلند مدت آموزش نقشی اساسی دارد.
بدهی عمومی آمریکا به شانزده هزار میلیارد دلار رسیده است ، در حالی که جمهوری خواهان و دمکرات ها همچنان در مورد شیوه کاهش کسری بودجه و تقویت رشد اقتصادی با یکدیگر اختلاف دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار