عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاخیر در معالجه و مراجعه نکردن به موقع را از علل تشخیص دیررس سرطان ها عنوان کرد .



دکتر سید امیر آل داوود در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می رود اظهار کرد : تشخیص به موقع و هرچه سریعتر سرطان موفقیت در درمان را افزایش می دهد .

وی افزود: وجود توده غير طبيعي در هر قسمت از بدن، کاهش وزن بدون دليل مشخص، خونريزي يا ترشح غير عادي از هر منفذي از بدن مانند خون در ادرار، مدفوع يا خونريزي رحمي در زنان، زخمي که بهبود نمي‌يابد، خال جديد يا تغيير شکل خال قديمي، تغيير در اجابت مزاج يا دفع ادرار، خشونت صدا يا سرفه‌هاي طولاني، گير کردن غذا در گلو از علائم هشدار دهنده سرطان هستند و در صورت مشاهده اين علائم در نخستین فرصت بايد به پزشک مراجعه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای ارائه شده سالانه حداقل 70 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می شوند خاطر نشان کرد: باتغییر در سبک زندگی ، استعمال نکردن و یا قطع دخانیات ، انجام معاینات دوره ای منظم ، توجه به سلامتی فردی ، تعادل وزن و داشتن فعالیت بدنی می تواند تا حد زیادی از بروز سرطان جلوگیری کند.

استادیار گروه رادیو تراپی دانشگاه علوم پزشگی مشهد با بیان اینکه بیمارستان امید مشهد، یکی از مراکز مهم تشخیص و درمان بیماران سرطانی در سطح كشور است كه به صورت تخصصی به مداوای بیماران سرطانی می پردازد خاطر نشان کرد درحال حاضر این بیمارستان به بیماران سرطانی از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و برخی از استان های پیرامون مانند سیستان و بلوچستان، گلستان و سمنان خدمات ارائه می دهد.

آل داوود ضریب اشغال تخت در این بیمارستان را افزون بر 80 درصد عنوان كرد و گفت: بیمارستان امید دارای 100 تخت فعال است و با توجه به روند رو به رشد سرطان ها، امكانات این بیمارستان پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد احداث بیمارستان 300 تختخوابی ویژه درمان بیماران مبتلا به سرطان در منطقه شهرک دانش و سلامت مشهد را یكی از برنامه های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشكی مشهد در راستای افزایش كیفیت معالجه بیماران سرطانی در شمال شرق كشور عنوان كرد.

وی افزود: راه اندازی دو دستگاه پرتو درمانی تحت عنوان شتاب دهنده خطی كه هر یك نیازمند بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار است از اقدامات در دست انجام است.

برچسب ها: عضو ، مرکز ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.