شهاب حسینی هنرمند و بازیگر سرشناس سینما و تئاتر یکی از میهمانان ویژه چهارمین روز هفته هنر استان مازندران بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهاب حسینی در بازدید از نمایشگاه هفته هنر مازندران در فرهنگسرای نیاوران، برگزاری هفته های هنر را اتفاق بسیار خوبی ارزیابی کرد و اظهار داشت: برنامه‌های هفته هنر استان‌ها برای مخاطبان جالب است و مردم تهران در این هفته ها شاهد اجرای آیین‌های متفاوتی از فرهنگ های متفاوت در سرتاسر سرزمین پهناور ایران هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری این هفته‌ها در جهت آشنایی مردم با فرهنگ یکدیگر، بسیار مناسب بوده و در حفظ فرهنگ اصیل ایران تاثیرگذار است، تصریح کرد: برگزاری هفته هنر در جهت حفظ وحدت است و باید بدانیم قبل از اینکه ما هر یک اهل خطه و منطقه‌ای باشیم، ایرانی هستیم. باید وحدت و وفاق خودمان را بر مبنای آرمان های مشترک حفظ کنیم.

حسینی در گفت و گو با سایت اختصاصی فرهنگسرای نیاوران افزود: احترام گذاشتن به اقوام مختلف و سنت های آن ها یکی از وظایف ما است. ما باید در این مراسم ها به دنبال شناختن شاخصه ها خصوصا در آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف باشیم و شناخت بیشتری از آنها پیدا کنیم. همچنین در این هفته های هنر ظرفیت و امکان مناسبی برای کشف استعدادها ایجاد می شود.

حسینی که این روزها  مشغول بازی در نمایش ملاقات است اظهار داشت: ظاهر این اتفاق یک هفته فرهنگی و هنری است اما در حقیقت زمینه ای ایجاد شده که برخی از هنرمندان جوان فرصت خودنمایی در این میدان را پیدا کنند و باید بستر لازم برای رشد و شکوفایی این هنرمندان فراهم شود.

بازیگر مطرح سینما و تئاتر گفت: خود من به شخصه به شدت طرفدار تمرکز زدایی از پایتخت هستم و همچنین طرفدار توجه به قابلیت ها و ظرفیت های استان ها. فکر می کنم اگر در این مسیر حرکت کنیم به اهداف خوبی دست پیدا می کنیم. هنرمندان استان ها و شهرستان ها فرصت پیدا می کنند در یکی از بهترین مراکز و مکان های فرهنگی و هنری پایتخت به روی صحنه بروند ، نمایش و یا موسیقی اجرا کنند و با مخاطب ارتباط برقرار کنند که این یک فرصت بزرگ و مناسب خواهد بود. ما در اینجا به هنر و توانایی های آنها احترام می گذارم و طبیعتا انگیزه ای برای رشد و پیشرفت هنرمندان ایجاد می کنیم. امیدوارم برگزاری این هفته های هنر با استمرار و تداوم ثمرات خوبی برای فرهنگ و هنر ایران به همراه داشته باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار