در شش ماهه اول سالجاري 24هزار و 650 تن تخم مرغ در استان قزوين توليد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين يوسف جلوخاني معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين گفت:اين ميزان تخم مرغ از 45 واحد مرغ تخمگذار با ظرفيت شش ميليون و361هزار و 400 قطعه توليد شده است .
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين با اشاره به شعار "هر انسان سالم يک تخم مرغ در روز "گفت : سرانه مصرف اين محصول در حد 10 کيلوگرم است که مي بايست با تشويق و ترويج مصرف آن و حمايتهاي لازم از اين بخش مصرف آن را به نرم جهاني 18 کيلوگرم است رساند.
مهندس جلو خاني گفت‌: تخم مرغ يکي از کاملترين، فراوان ترين غذاهاي پروتئيني است که بعد از شير جايگاه دوم را در تغذيه اقشار جامعه مي تواند دارد .
وي به فوايد و مزاياي مصرف تخم مرغ اشاره کرد و بيان داشت : در تخم مرغ 35 عنصر مختلف وجود داردكه از زرده آن براي حفظ حافظه ، رشد اطفال و قواي از دست رفته موثر است .
مهندس جلوخاني ادامه داد: تا کنون 16 نوع مواد در سفيده تخم مرغ کشف شده که اين مواد مي توانند قسمت اعظم احتياجات بدن انسان را براي رشد و نمو و نوسازي عضلات تامين کنند.
به گفته وي همچنين چربي موجود در زرده تخم مرغ از سودمند ترين چربي ها بوده و پر ارزش ترين آنها سيتين نام دارد که غذاي اصلي شبکه عصبي بدن انسان بوده و براي حفظ حافظه، قواي تفکر لازم و ضروري است ./س

برچسب ها: تخم مرغ ، تولید ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.