اقتصاددان بین المللی تاکید کرد نسل جوان اروپا به علت بحران اقتصادی و بیکاری ، قربانی اصلی بی کفایتی سیاستمداران و دولتمردان غربی محسوب می شوند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سی ان ان ؛ بیکاری در کشورهای اروپایی به مشکلی جدی تبدیل شده است. در کشوری همانند یونان متوسط بیکاری حدود بیست و چهار درصد است اما تعداد جوانان پانزده تا بیست و پنج سال در یونان که بیکار هستند پنجاه و پنج درصد است که بسیار زیاد است.

 در اسپانیا نیز وضع به همین صورت است. متوسط بیکاری در اسپانیا بیست و پنج درصد است حال آنکه تعداد جوانان زیربیست و پنج سال اسپانیا که بیکار هستند پنجاه و سه درصد است. بی تردید بیکاری جوانان بر اقتصاد اروپا تاثیر بسیار زیادی دارد. با این اوصاف، این سوال مطرح است که اگر گفته شود یک نسل در اروپا ، نسل سوخته است ، آیا این سخن اغراق است یا واقعیت دارد.

اکهارد ارنست اقتصاددان ارشد سازمان جهانی کار در این خصوص گفت: این تعبیر از نسل سوخته در اروپا واقعی است. بعید است آمار شدید بیکاری جوانان اروپا پایین بیاید. وضع اقتصادی در اسپانیا و یونان و به صورت گسترده تر در همه کشورهای اروپایی بسیار بد است و به همین علت بعید است که تا دو یا سه سال آینده شمار جوانان بیکار در این منطقه کاهش یابد.

روز به روز پیداکردن کار برای جوانان اروپایی دشوارتر می شود. بیکاری سبب نابود شدن آینده این جوانان در بلندمدت می شود. بیکاری مستمر و طولانی سبب می شود شماری از این جوانان برای همیشه از بازار کار بیرون گذاشته شوند و شماری از آنها نیز به مشاغلی تن دربدهند که به شدت پایین تر از شان و جایگاه آنها است. این وضع در ده تا پانزده سال آینده دامنگیر این افراد خواهد بود.

متوسط بیکاری در اروپا و دیگر کشورهای توسعه یافته غربی حدود بیست درصد است و به نظر می رسد در آینده نزدیک هم به همین صورت باقی بماند. این وضع سبب می شود یک نسل کامل در اروپا از دست برود. باتوجه به اینکه این افراد نمی توانند کار پیدا کنند احتمالا در آینده به مشاغل پست تر از جایگاه واقعی شان روی خواهند آورد و درنتیجه سهم و مشارکت آنها در اقتصاد کشورشان کمتر از واقع خواهد بود.

اکهارد ارنست در ادامه افزود: برای حل مشکل بیکاری در کشورهای اروپایی باید مشکلات اقتصادی این کشورها حل شود. تازمانیکه پویایی اقتصادی وجود نداشته باشد نمی توان برای جوانان یا افراد دیگر اشتغالزایی داشت. باید به جوانان آموزشهای ویژه داده شود. باید آنها در این دوره های آموزشی این تضمین را دریافت کنند که با گذراندن این دوره ها ، چشم انداز اشتغال بهتری خواهند داشت.
برچسب ها: اروپا ، قربانی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار