رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران در مراسم بيست و چهارمين کنگره بين المللي بيماري هاي کودکان از نقش آموزش و پرورش کشور در ارتقاء سطح سلامت سخن گفت: و آن را انکارنشدني دانست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر باقر لاريجاني رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران در اين خصوص گفت: نکته مهمي که بايد در اينگونه کنگره ها به آن اشاره شود، مسئله آموزشي در کشور است.

وي افزود: ما در ميان شاخص هايي که در سلامت جامعه مؤثر است بايد به مسئله آموزش توجه کنيم چرا که اين مسئله بطور غير مسقيم در سطح سلامت کودکان ما تأثير دارد و مي تواند به حل مسائل بيماري هاي مزمن و غير مزمن در کودکان به پزشکان ما ياري برساند.

لاريجاني تصريح کرد: آمار آموزش ابتدايي در کشور ما 96 درصد است که اين آمار در سطح راهنمايي به 87 درصد و آموزش متوسطه به 73 درصد رسيده است، اين نشان دهنده گستره وسيع آموزش در کشور است و اگر ما به سلامت کودکان کشور و ابعاد مختلف آن توجه داريم بايد از آموزش و پرورش شروع کنيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تأکيد کرد: در بحث تأمين سلامت جامعه و کودکان فقط بيمارستان ها نيستند که نقش دارند بلکه نظام درست آموزش و پرورش نيز تأثير مهمي دارد و مي تواند کمک زيادي به عرصه پزشکي بکند./ع2
برچسب ها: آمورش ، سلامت ، کودکان ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار