در این هفته در میان صنایع مختلف فعال در بورس صنعت محصولات غذایی به جز قند و شکر موفق به کسب بازدهی مثبت بیش از 8 درصدی شد و در جایگاه پربازده ترین صنعت این هفته قرار گرفت اما بازار سهام طی هفته جاری در حالی به معاملات خود پایان داد که برآیندی منفی بر بورس حاکم بود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از بورس نيوز نماگر بازار سهام حرکت هفتگی خود را از رقم 29 هزار و 98 واحدی آغاز و در نهایت با افتی 253 واحدی به نقطه 28 هزار و 845 واحد نزول کرد تا بازدهی منفی نزدیک به 9 درصدی را طی یک هفته معاملاتی برای سرمایه گذاران در برداشته باشد.

در این هفته در میان صنایع مختلف فعال در بورس صنعت محصولات غذایی به جز قند و شکر موفق به کسب بازدهی مثبت بیش از 8 درصدی شد و در جایگاه پربازده ترین صنعت این هفته قرار گرفت.

دو صنعت پیمانکاری صنعتی با تحقق بازدهی مثبت نزدیک به 4 درصد و صنعت لاستیک و پلاستیک نیز با کسب بازدهی مثبت بیش از 3 درصد به ترتیب به عنوان مقام دوم و سوم صنایع پربازده بازار سهام طی این بازه زمانی معرفی شدند.

اما در مقابل صنعت استخراج نفت جز کشف با کسب بازدهی منفی نزدیک به 6 درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت این هفته در بازار سهام شناخته شد و پس از آن صنعت ذغال سنگ با کسب بازدهی منفی بیش از پنج درصد در مقام دوم و صنعت واسطه گری های مالی با کسب بازدهی منفی کمتر از 5 درصد در جایگاه سوم کم بازده ترین صنایع بازار سهام جای گرفتند.

گفتنی است از میان 295 نماد فعال بازار سهام طی هفته جاری، شرکت پتروشیمی آبادان با کسب بازدهی مثبت نزدیک به 49 درصدی، رتبه اول را به دست آورد و پربازده ترین سهم بورس شد.

مقام دوم و سوم پربازده ترین سهم ها در بورس نیز به ترتیب به شرکت فولاد خراسان با بازدهی مثبت نزدیک به 36 درصد و خوراک دام پارس با بازدهی مثبت در محدوده 33 درصد تعلق دارد.

این در حالی است که در همین بازه زمانی شرکت رهشاد سپاهان با بازدهی منفی بیش از 14 درصدی عنوان کم بازده ترین سهم را به خود اختصاص داد.

پس از آن نیز شرکت سیمان غرب آسیا و موتوژن مقام دوم و سوم سهم های کم بازده را به دست آورند و به ترتیب با کسب بازدهی منفی نزدیک به 14 و 13 درصدی، در کسب بازدهی بیشتر از سایر سهم ها جا ماندند و به پایین ترین سطح این جدول رتبه بندی سقوط کردند.

براساس این گزارش سهام فولاد مبارکه نقد شونده ترین سهم هفته جاری بورس بود و برترین رتبه نقدشوندگی را در بازار از آن خود کرد.

رتبه های دوم و سوم این جدول نیز به سهام شرکت کالسیمین و پالایش نفت بندرعباس رسید تا سهام این دو شرکت پس از سهام شرکت فولاد مبارکه بهترین رتبه های نقدشوندگی را به دست آورند.

در حالیکه سهام شرکت بیمه آرمان به لحاظ رتبه نقدشوندگی پایین ترین جایگاه را در این جدول کسب کرده و در این طبقه بندی از آخر اول شد.

به همین ترتیب سهام دو شرکت پتروشیمی زنجان و نیرو سرمایه با کسب بدترین رتبه ها از نظر نقدشوندگی، مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

شایان ذکر است در این مدت از 295 نماد فعال بازار سهام 112 نماد با کسب بازدهی مثبت، 13 نماد بدون کسب بازدهی مثبت و یا منفی و مابقی نمادها یعنی 170 نماد باقی مانده با کاهش سرمایه سهامداران خود، معاملات هفته جاری را سپری کردند.

در پایان گفتنی است 28 هزار و 257 کد معاملاتی با داد و ستد بالغ بر یک میلیارد و 997 میلیون سهم در بورس طی 123 هزار و 537 دفعه معامله ارزش معاملاتی بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال را رقم زدند که از آن میان، سهام شرکت پتروشیمی شیراز با معامله بیش از 304 میلیون سهم پرگردش ترین سهام بورسی بود و در مقابل سهام شرکت نوش مازندران حجم معاملاتی چندان بالایی نداشت، بطوریکه طی این هفته سهام این شرکت در جایگاه کم گردش ترین سهم بازار انتخاب شد.
برچسب ها: بورس ، نماگر ، بازدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار