شرکت‌هاي بورسي در گزارش‌هاي شش ماهه خود عملکرد خوبي داشتند و اکثر آنها با تعديل‌هاي مثبت مواجه شدند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنـا)، فريبرز پرنا گفت: با توجه به انتشار عملکردهاي شش ماه شرکت‌ها، شرايط اکثر گروه‌ها بالاتر از انتظار بازار است.

مديرعامل کارگزاري اميد سهم معتقد است گروه‌هاي معدني، پتروشيمي، فولادي با تعديل‌هاي مثبت بسيار خوب مواجه شده و گزارش‌هاي مناسبي را منتشر کرده اند.

اين کارشناس بازار سرمايه شرکت‌هاي صادراتي را نيز از گروه‌هاي ارزنده بازار دانست و گفت: شرکت‌هاي اين گروه اکثرا با تعديل‌هاي بالاي 50 درصدي مواجه شد‌ه‌اند.

وي بالا رفتن نرخ ارز را عامل رشد شرکت‌هاي صادراتي دانست و اظهار داشت: در صورتي که بازار ارز به ثبات کامل برسد، اين گروه در بازار سهام بيشتر از گذشته مورد توجه قرار مي‌گيرد.

پرنا، بازار سهام را در روزهاي اخير متاثر از بي‌ثباتي نرخ ارز دانست و تاکيد کرد: با ثبات نرخ ارز سرمايه‌گذاران راحت‌تر مي‌توانند آينده بازار را پيش‌بيني کنند، اما در شرايط بي‌ثباتي نرخ ارز پيش‌بيني روند بازار دشوار مي‌شود.

پرنا به سرمايه‌گذاران توصيه کرد از تصميم‌هاي هيجاني و بدون پشتوانه منطقي خودداري کنند و رفتارهاي احساسي در خريد يا فروش سهام نداشته باشند.

مدير عامل کارگزاري اميد سهام با اشاره به عملکرد مناسب شرکت‌ها در گزارش‌هاي 6 ماهه گفت: تعادل و ثبات در حال بازگشت به بازار ارز است که در اين صورت ، با توجه به شرايط مناسب شرکت‌هاي بورسي، توجه اکثر سرمايه‌گذاران معطوف به بازار سهام خواهد شد./س
برچسب ها: بورس ، اقتصاد ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار