مربي سابقه تيم ملي واترپلوي جوانان، گفت: حتما بايد با مريخي ها مي جنگيديم تا مسابقات از نظر مسئولان درجه يک محسوب مي شد!

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، سال گذشته تيم ملي زير 17 سال کشورمان با حضور در مسابقات قهرماني آسيا در اندونزي عنوان قهرماني را از آن خود کردند تا به اين ترتيب موفق به کسب سهميه حضور در رقابت هاي جهاني استراليا شدند.

با توجه به اينکه طبق قانون واترپلوئيست ها به عنوان پاداش از سهميه دانشگاهي استفاده مي کردند اين امتياز به آن ها تعلق نگرفت و سپس آقايان به آن ها اعلام کردند که اين مسابقات درجه دو محسوب مي شود و امتيازي به آن ها تعلق نمي گيرد.

با وجود گذشت يک سال و پيگيري هاي مداوم ملي پوشان نه تنها اين مشکل تاکنون حل نشده است بلکه مسئولان وزش همچنان معتقدند که آنها نمي توانند از اين امتيازات استفاده کنند.

در اين خصوص دانيال خاکبان مربي سابق تيم ملي جوانان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: سال گذشته تيم ملي زير 17 سال کشورمان در مسابقات قهرماني آسيا حضور پيدا کرد و با توجه به اينکه اين رقابت ها حکم انتخابي جهاني را داشت از اهميت بسيار بالايي برخوردار بود اما با پايان اين رقابت ها مسئولان فدراسيون اعلام کردند اين بازي ها درجه دو بوده است و به هميندليل  تيم ملي جوانان نمي تواند از سهميه دانشگاهي استفاده کند و اين در حالي است که تيم ملي زير 18 سال توانست از اين امتيازات استفاده کند و در اينجا اين سوال مطرح مي شود که چرا مسئولان از اين رقابت ها به عنوان درجه دو نام مي برند.

وي گفت: پيش از اعزام تيم ملي به رقابت هاي آسيايي ملي پوشان کشورمان تمرينات مستمر خود را طي چند ماه پيگيري کردند و در زماني تيم ملي اعزام شد که غلامرضا جعفري به جاي اميرحسين آيت اللهي سرپرستي فدراسيون را برعهده گرفت و فدراسيون در شرايط مناسبي قرار نداشت و در اين سفر جعفري نيز به همراه تيم راهي اندونزي شد.

** پاداش 100 دلاري حق ملي پوشان نبود
خاکبان افزود: پس از پايان اين رقابت ها سرپرست فدراسيون به هر يک از ملي پوشان مبلغ 100 دلار به عنوان پاداش اهدا کرد که اين مبلغ معادل 150 هزار تومان بود که در قبال قهرماني تيم ملي بسيار ناچيز بود و متأسفانه پس از بازگشت از مسابقات نيز از هيچ يک از واترپلوئيست ها قدرداني نشد.

وي تصريح کرد: همچنين پيش از اعزام تيم ملي مسئولان تصميم گرفتند تغييراتي را در کادر فني ايجاد کنند که در نهايت در اين سفر حسين نجفي و غلامي تيم ملي را همراهي نکردند و به عنوان مربي در اين رقابت ها حضور پيدا کردم و پس از حضور در تهران فدراسيوني ها اعلام کردند به دليل عدم ثبت قرارداد هيچ دستمزدي به بنده تعلق نمي گيرد و همچنين آن ها معتقد بودند که قهرماني جوانان در رقابت ها آسيايي تنها يک بزرگنمايي است.

وي خاطرنشان کرد: همچنين در آن زمان يک دست از کلاه هاي ملي پوشان گم شد و سرپرست فدراسيون از هر يک از ملي پوشان مبلغ 15 هزار تومان را دريافت کردند تا در قبال پرداخت اين مبلغ حکم هاي آنها را بدهند براي مسئولان متأسفم که يک چنين مسابقات را درجه دو دانستند و به نظر من بازي با مريخي ها مي توانست آن ها را راضي نگه دارد.

وي يادآور شد: پس از اين رقابت ها به دلايل واهي حتي دستمزد و حقوق بنده را پرداخت نکردند به همين دليل از آن زمان تاکنون ترجيح دادم ديگر با فدراسيون همکاري نکنم،متأسفانه تمام زحمات تيم هاي ملي از بين رفت و به تازگي نيز تيم ملي زير 19 سال مسابقات قهرماني آسيا را از دست دادند و با وجود اينکه عدم حضور تيم ملي در اين رقابت ها بحث تعليق بود آن ها عدم صدور رواديد را دليل اصلي لغو سفر تيم ملي اعلام کردند که به هيچ وجه صحت ندارد.

** برخي به جعفري خط مي دادند
خاکبان گفت: در شرايطي که قرار بود پس از پايان اين رقابت ها مسئولان از ملي پوشان تقدير کنند پس از بازگشت از اندونزي سهم آن ها تنها يک شاخه گل بود و با وجود پيگيري مداوم ملي پوشان تاکنون به حق خود نرسيدند و در آن زمان بنده از رضواني دبير فدراسيون توقع زيادي داشتم تا با حمايت از ملي پوشان اين مشکل را حل کند که متأسفانه وي اقدام جدي انجام نداد و در حال حاضر نيز قول هاي مسئولان فعلي فدراسيون عملي نشده است و در حال حاضر تمام هدفم اين است که ملي پوشان به حق خود برسند.

وي در پايان اظهار داشت: حتي اگر پيگيري هاي بنده باعث شود تا ديگر شانس مربيگري در تيم هاي ملي را از دست بدهم اين کار را مي کنيم تا تمام ملي پوشان به آنچه حقشان است برسند و متأسفانه به دليل اينکه در آن زمان جعفري از افراد خاصي  خط مي گرفت  به همين علت  ملي پوشان ايران نتوانستند به آنچه که حقشان بود دست يابند./آق

برچسب ها: تباه ، قهرمانی ، سابق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار