تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلوی کشورمان رسماً از حضور در میادین بین المللی محروم نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم های حاضر در فدراسیون شنای کشورمان از حضور در تمامی مسابقات آسیایی، جام جهانی و حتی اردوهای برون مرزی محروم شدند.

مسابقات قهرمانی آسیا در 3 رشته آبان سال جاري در امارات برگزار می شود و طبق نامه ارسالی از سوی فدراسیون جهانی تیم های ملی کشورمان حق حضور در هیچ یک از مسابقات را ندارند.

طبق نامه ارسالی نه تنها تیم های ملی کشورمان از حضور در تمامی مسابقات آسیایی و جهانی محروم شدند بلکه مسئولان فدراسیون شنای کشورمان نیز حق حضور در انتخابات کنفدراسیون شنای آسیا را نیز نخواهند داشت.

این اجلاس همزمان با مسابقات قهرمانی آسیا که آبان سال جاری در امارات برگزار می شود انجام خواهد شد و شانس کسب کرسی های آسیا را از دست دادیم.

مسئولان فدراسیون شنای کشورمان روز شنبه 15 مهر با ارسال نامه ای به کنفدراسیون شنای آسیا خواستار برگزاری مجمع انتخاباتی شدند که 2 روز پس از آن فدراسیون جهانی با ارسال نامه ای برگزاری این انتخابات را تأیید نکرد و با توجه به اینکه در حال حاضر نام غلامرضا جعفری در سایت فدراسیون جهانی به عنوان رئیس فدراسیون کشورمان درج شده است به همین دلیل آنها نیک بین سرپرست فدراسیون شنا را به رسمیت نشناختند.

این گزارش حاکی است: متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که برای فدراسیون شنا پیش آمده است نه تنها حضور در میادین بین المللی را از دست داریم بلکه شانس کسب بدست آوردن کرسی در کنفدراسیون شنای آسیا نیز از دست رفت و این در حالی است که در صورت کسب این کرسی ها جایگاه ایران ارتقا بیشتری در آسیا می یافت با وجود اینکه پیش از این اعلام شد که عدم حضور واترپولئیست های جوان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا عدم صدور روادید بود اما در حال حاضر ثابت شد که محروم شدن واترپلوئیست های کشورمان به دلیل مشکلات پیش رو در فدراسیون شنای کشورمان بود.

گفتنی است: در حال حاضر مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان در تهران پیگیری می شود و قرار است از بین آنها برترین ها پس از حضور در اردوی تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان که آذر ماه سال جاری در استرالیا برگزار می شود اعزام شوند اما به دلیل مشکلات موجود جوانان کشورمان نیز از حضور در این رقابت ها محروم شدند تا در حال حاضر هیچ یک از تیم های ملی کشورمان شانسی برای حضور در مسابقات مختلف را نداشته باشند به همین دلیل به نظر می رسد اقدامات لازم در جهت رفع این مشکلات هر چه زودتر برداشته شود چرا که در حال حاضر نیز دیر شده است و نمی توان همچنان دست روی دست گذاشت./ق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار