معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز رسمی اجرای طرح پزشک خانواده در این استان از اول آبان ماه امسال خبر داد.

 

محمد رضا میرزایی در گفتگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : خانواده هایی که تا کنون سرشماری نشدند و یا پزشک خانواده خود را انتخاب نکرده اند ، باید با مراجعه به مراکز بهداشتی محل سکونت ، نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.

وی افزود : افرادی که از هیچ گونه خدمات بیمه ای برخوردار نیستند نیز باید با مراجعه به خدمات درمانی و پرداخت هزینه ای اندک ، نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند تا بتوانند از مزایای طرح پزشک خانواده برخوردار شوند.

میرزایی گفت : از اول آبان ماه شهروندان مازندرانی با مراجعه به مطب ها و پایگاه های پزشک خانواده ، ویزیت پایه را به صورت رایگان انجام می دهند.

وی افزود : از جمعیت یک میلیون و 130 هزار نفری مازندران ، 850 هزار نفر تاکنون پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند و بقیه نیز تا اول آبان ماه فرصت دارند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سازمان های بیمه گر به سازمان سلامت ایرانیان تبدیل شدند ، گفت : تمامی بیمه های تکمیلی و سایر بیمه ها در قالب بیمه سلامت ایرانیان فعالیت خواهند کرد.

وی از صدور کارت سلامت الکترونیکی خانوارها در آینده نزدیک خبر داد و افزود : این کارت همسو با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع صادر خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.