همایش ملی نقد و بررسی لایحه جدید قانون تجارت از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد مراغه برگزارشد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، معاون سازمان و رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان مراغه افزود : برگزاری این همایش موجب شد قبل از اجرای لایحه جدید قانون تجارت با اصلاح و بازنگری اساسی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد .

اصل نجاری ادامه داد: با در نظر گرفتن تصویب قانون تجارت فعلی در سال 1311 که بر گرفته از قوانین اقتصادی کشور فرانسه بوده و از طرفی تغییر فرآیندهای تجاری نظیر امضای الکترونیک ، گمرک ، بیمه و تجارت الکترونیک، نیاز به بازنگری و اصلاح در این قانون ضروری بنظر می رسد و باید با تدوین قانون جدید تجارت ، جامعه اقتصادی بتواند به نحو مناسب و با حاشیه امنیت زیاد و منفعت بیشتر در امر داد وستد داخلی و بین المللی وارد شده از آن استفاده کنند.

اصل نجاری با تمجید از اقدام بی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در برگزاری این همایش افزود : با امضای تفاهم نامه علمی - پژوهشی با دانشگاه آزاد مراغه سعی داریم ارتباط تنگاتنگ صنعت و مراکز علمی پژوهشی را در راستای فرامین مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم .

در این همایش یکروزه که 82 مقاله از دانشگاههای مراغه ، خرم آباد ، تبریز ، همدان ، کاشمر، رودهن ، سراب ، مرند و ملکان به دبیرخانه آن ارسال شده بود ، 18مقاله به صورت مجموعه کامل و شش مقاله نیز به صورت چکیده به چاپ می رسد.

در این همایش که با حضور مدیران واحد های تولیدی ،کارشناسان ، متخصصان ، استادان و دانشجویان حقوق و بالاخص رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی ، اتاق بازرگانی ، منطقه آزاد ارس ، خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی همکاری داشتند ./س

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.