رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اردبیل از پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات استانی به بخش خصوصی طی دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  حسین پیرموذن در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با فعالان اقتصادی استان گفت: این میزان 18 درصد تسهیلات بودجه استانی از سیستم بانکی بوده است.

به گفته وی این درحالی است که طی 18 ماه گذشته تنها هفت درصد تسهیلات از سیستم بانکی به بخش خصوصی این استان پرداخت شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه علت این اختلاف باید بررسی شود تا بسیاری از مشکلات بخش خصوصی حل گردد، افزود: مشکل از کجا بوده که طی 18 ماه فقط هفت درصد برای تولیدکندگان بخش خصوصی استان از سیستم بانکی تسهیلات ارائه شده اما طی دو هفته گذشته این میزان به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

پیرموذن با انتقاد از عدم اجرای مصوبات دولت و با اشاره به مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان گفت: از بودجه تسهیلات استانی و از محل بنگاه های زود بازده بخش خصوصی 203 میلیارد ریال معوقه دارد.

وی افزود: اگر این میزان تسهیلات درست و بجا پرداخت می شد مواد اولیه ذخیره می شد تا امروز شاهد بهره وری پایین 25 تا 30 درصدی واحدهای تولیدی اردبیل نباشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان با بیان اینکه امروز بخش خصوصی نیازمند آرامش و تضمین دولت و مجلس است، گفت: بخش خصوصی باید تضمین داشته باشد که آیا قیمت مواد اولیه، ارز، خدمات تامین اجتماعی، مالیات و... افزایش نخواهد یافت تا براساس آن برنامه ریزی کند./س

برچسب ها: اردبیل ، تزریق ، تسهیلات ، به ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.