صدر اعظم آلمان از دولت یونان خواسته است به «مسیر دشوار» تدابیر سخت ریاضتی و کاهش هزینه‌ها ادامه دهد.‌

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در نخستین سفر خود در پنج سال گذشته به یونان گفت: «من عمیقا قانع شده‌ام که سپری کردن این مسیر دشوار ارزش آن را دارد و آلمان می‌خواهد در این راه شریک خوبی برای یونان باشد.»

وی افزود: «دستاوردهای زیادی حاصل شده است. هنوز هم کارهای زیادی باید انجام شود و آلمان و یوناندر این راه همکاری نزدیکی با یکدیگر خواهند داشت.»

آنگلا مرکل روز سه‌شنبه برای دیدار با مقام‌های یونان وارد آتن شد.
با ورود صدر اعظم آلمان به آتن، بيش از ۲۵ هزار نفر در اعتراض به سفر او در برابر ساختمان پارلمان يونان تجمع کردند. پليس يونان نيز براي متفرق کردن معترضان به سياست‌هاي رياضت اقتصادي به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد.

همچنين، نيروهاي امنيتي گروهي از معترضان را بازداشت کردند.
تظاهرکنندگان خشمگين پلاکاردهايي را در دست داشتند که بر روي آن‌ها شعارهايي عليه مرکل نوشته شده بود.

بيش از ۷ هزار نيروي پليس نیز روز سه‌شنبه پیش از سفر شش ساعته مرکل، در نزديکي سفارت آلمان در آتن و ساختمان پارلمان يونان مستقر شدند.

این در حالی است که چون مردم کشور بحران‌زده و مقروض يونان آنگلا مرکل را به وارد آوردن فشار بر دولت آتن با هدف اجراي رياضت‌هاي شديد اقتصادي برای دریافت وامی به ارزش ۳۷۴ میلیارد یورو متهم مي‌کنند، وی به چهره‌ای منفور در این کشور تبدیل شده است.

سفر صدر اعظم آلمان به یونان در مهم‌ترین زمان برای این کشور انجام شد، زیرا این کشور در حال انجام گفت‌وگوها با وام‌دهندگان بین‌المللی برای دریافت ۱۳.۵ میلیارد دلار از بسته کمک‌های اقتصادی در قبال اعمال تدابیر ریاضتی سخت‌تر و کاهش هزینه‌ها است تا بتواند پس آن نیز باقی کمک‌ها مالی را دریافت کند.

یونان در کانون بحران بدهي منطقه يورو قرار دارد و پنجمين سال بحران اقتصادي را پشت سر مي‌گذارد. اگر چه دولت آتن تا کنون براي برون‌رفت از اين بحران سياست‌هاي رياضتي بسيار شديدي اتخاذي کرده است، اما اين سياست‌هاي اقتصادي سبب شده است که بيش از نيم ميليون يوناني مشاغل خود را از دست بدهند.

یونان برای نجات از ورشکستگی مالی، از سال ۲۰۱۰ به دریافت کمک‌های مالی از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول وابسته است. این کشور برای دریافت وام‌ها درآمدها را کاهش و مالیات‌ها را افزایش داده، در حالی که سن بازنشستگی را بالا برده است.
برچسب ها: یونان ، مرکل ، سیاست ، ریاضتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار