معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای تأمین زیرساخت های لازم هر منطقه نمونه گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری، حدود 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حیدر صادقی، با بیان تصویب 15 منطقه نمونه گردشگری در سفرهای هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری گفت: منطقه نمونه گردشگری دیمه، با اعتبار یك میلیارد و 500 میلیون ریال گازرسانی شده و این منطقه نمونه، به همراه بازفت، مصوبه شورای عالی شهرسازی كشور را دریافت كرد.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، عمده ‏ترین مشكلات مربوط به مناطق نمونه استان چهارمحال و بختیاری را موضوع واگذاری اراضی مورد نیاز سرمایه گذاران، ارزیابی زیست ‌محیطی مناطق، با توجه به وجود تالاب‌ها در استان چهارمحال و بختیاری، طولانی شدن روند تصویب طرح‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی، و روند ارائه تسهیلات بانكی و آزادسازی اعتبارات ملی عنوان كرد.

وی، با تشریح توانمندی های استان چهارمحال و بختیاری در جذب گردشگر و روند مطلوب جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری در مقایسه با دیگر استان ها، افزود: اگر در زمینه تأمین اعتبار، هزینه‏ های مناطق نمونه گردشگری و ارائه تسهیلات بانكی، حمایت بیشتری از سرمایه ‌گذاران انجام شود، رشد و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری در جذب گردشگر داخلی و خارجی، به میزان چشمگیری افزایش می یابد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.