نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذر از دوران آزمون و خطا و پرهیز از برخی خود درمانی‌ها باید در توسعه همه جانبه مشگین‌شهر نسخه‌ای واحد و مشترک طراحی و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یونس اسدی افزود: مشگین‌شهر از لحاظ قابلیت‌های خدادادی در سطح کشور زبانزد عام و خاص است به طوری که این شهرستان از مواهب طبیعی چون سبلان سترگ و نعمت‌های بی‌شمار حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و طبیعی بهره‌مند است.

وی وجود آب فراوان، زمین مرغوب، نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده و تامین بسیاری از زیر‌ساخت‌ها را از ظرفیت‌های خدادادی و بی‌نظیر مشگین‌شهر توصیف کرد و گفت: ما معتقدیم باید مثلث حضور سرمایه‌گذاران، حمایت مسئولان و پشتیبانی مردمی را در توسعه این منطقه شاهد باشیم تا قابلیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

اسدی مشگین‌شهر را خلاصه ظرفیت‌های همه جانبه کشور توصیف کرد و افزود: ما برای توسعه و پیشرفت منطقه به نسخه‌ای واحد و طراحی پایدار نیاز داریم چرا که دیگر دوران خود ‌درمانی‌ها به سر‌آمده و با یک تدبیر علمی می‌توان ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضرورت احیای همه جانبه محورهای توسعه شهرستان را یادآور شد و گفت: در مجلس هشتم سعی کردیم این شهرستان پایلوت توسعه کشاورزی کشور باشد که در سه سال اخیر از این بابت اعتبارات خوبی نیز نصیب مشگین‌شهر شده است.

اسدی احداث 500 کانال و صدها سد خاکی را از رهاورد طرح پایلوت کشاورزی مشگین‌شهر دانست و افزود: اگر پایاب سد سبلان و کانال‌های انتقال آب از این سد تکمیل شود ما قادر خواهیم بود کشاورزان ساکن در شرق و غرب قره‌سو را از این حق‌آبه بهره‌مند کنیم./س

برچسب ها: مشگین ، شهر ، پرهیز ، از ، خوددرمانی ، در ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.