قرارداد خواهرخواندگی دو شهرستان خمین با شهر (عصافره) از شهرستان های استان (دقهلیه) مصر به امضاء هیات مصری و فرماندار خمین رسید.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اراک، این قرارداد در راستای توسعه روابط ایران با کشور مصر در حاشیه دیدار هیات 26 نفره از شخصیت های دینی، فنی و اقتصادی مصر از بیت تاریخی حضرت امام (ره) در خمین انجام شد.
مسوول هیات مصری در مراسم امضاء تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر خمین و عصافره مصر گفت: بدلیل جایگاه زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در دنیا، قرارداد دوستی و همکاری به منظور توسعه و تعمیق هرچه بیشتر دو کشور ایران و مصر منعقد شده است.
صبحی افزود: به همین دلیل این هیات برای بازدید از زادگاه معمارکبیر انقلاب اسلامی عازم این شهر شد تا برای خواهرخواندگی، با مسوولان این شهر تفاهم نامه ای را امضا کنند.
همچنین مسوول هیات مردمی مصری در دیدار با فرماندار خمین گفت: ملت ما خواستار بازگشت همه جانبه بر روابط با ایران اسلامی است.
وی افزود: ملت مصر و ملت ایران برادر و در مقابل دشمنان متحد هستند و شعار ملت مصر این است که خواستار برقراری رابطه و بازگشت همه جانبه روابط با ایران هستند.
صبحی گفت: اعتقاد داریم برقراری ارتباط بین کشورها باعث همدلی بیشتر ملت‌ها و نزدیک شدن روابط دولت‌ها می‌شود.
یکی دیگر از اعضای هیات مصری گفت: ما دسته جمعی به ایران امدیم که همراه این کشور مانند برادر در مقابل آمریکا و اسرائیل باستیم.
محمداحمد عبدالقاسم افزود: برای ما یک الگوست که ملت مسلمان ایران در مقابل این همه تحریم ها و تهدیدهای آمریکا ایستادگی می کند/س
برچسب ها: خمین ، مصر ، خواهر خواندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.