معاون دبير کل اتحاديه عرب در امور فلسطين و سرزمين هاي اشغالي از فشار شديد آمريکا براي مقابله با طرح تشکيلات خودگردان فلسطين جهت ارتقاي جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اردن(پترا) ؛ محمد صبيح گفت:‌« اين فشارها به ويژه بر تشکيلات خودگردان بسيار افزايش يافته است و حتي واشنگتن تشکيلات خودگردان را به قطع کمک هاي مالي تهديد کرد ضمن اينکه برخي از کشورهاي اروپايي نيز تحت فشار قرار گرفتند تا از طرح تشکيلات خودگردان در سازمان ملل حمايت نکنند و به فلسطين به عنوان کشور غير عضو سازمان ملل راي ندهند».

صبيح افزود:‌ کاخ سفيد همانگونه که در گذشته در اعتراض به پذيرش عضويت فلسطين در سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي  ملل متحد،يونسکو، کمک هاي مالي به اين سازمان را قطع کرد حال نيز تشکيلات خودگردان را به قطع کمک مالي تهديد مي کند که بايد گفت : چنين موضع گيري اي مايه تاسف و حتي خطرناک است.

محمد صبيح در انتقاد از آمريکا گفت:‌خجالت آور است ، کشوري که دم از حقوق بشر ، حق تعيين سرنوشت و توسعه دموکراسي مي زند سياستش اين است که به هر طريق ممکن مانع از تحقق تلاش مردم فلسطين براي رسيدن به ابتدايي ترين حقوقشان شود .

معاون دبير کل اتحاديه عرب با بيان اينکه آمريکا در مخالفت با طرح تشکيلات خودگردان يادداشت هايي را براي برخي نمايندگي ها از جمله نمايندگي هاي اتحاديه عرب ارسال کرده است، افزود: اتحاديه عرب نيز در مقابل با ارسال يادداشتي به نمايندگي هايش، از دست اندرکاران اين نمايندگي ها خواست تا به خواسته آمريکا مبني بر مخالفت با طرح تشکيلات خودگردان واکنش نشان دهند.

محمد صبيح افزود:‌در يادداشتي که ما در واکنش به درخواست آمريکا نوشته ايم اين نکته را متذکر شديم که طرف فلسطيني با حسن نيت در مذاکراتي که 16 سال بدون هيچ نتيجه قابل ذکري ادامه يافت حضور مثبت داشت با اين اميد که نتيجه اين مذاکرات رسيدن به توافقي منطبق با طرح نقشه راه و قطعنامه هاي 1397 و 1515 شوراي امنيت باشد اما سياست هاي اسرائيل مانع از آن شد که اين مذاکرات دستاوردي داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار