يک عضو پارلمان فرانسه که در قالب يک هيئت پارلماني اين کشور از کرانه باختري رود اردن ديدن مي کند اقدامات تجاوزکارانه اشغالگران اسرائيلي در اراضي فلسطيني به ويژه شهر الخليل در جنوب کرانه باختري را ننگي بر پيشاني بشريت دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري الشرق الاوسط مصر ،  ديشب " آلن توريه" در جريان ديدار اين هيئت فرانسوي با نمايندگان شوراي قانونگذاري فلسطين در  رام الله  گفت :« فرانسه از عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد و تلاش مردم فلسطين براي دستيابي به آزادي و استقلال حمايت مي کند و اعضاي اين هيئت در واقع نمايندگان پارلمان فرانسه هستند و تلاشهاي شهرداري الخليل را براي به رسميت شناخته شدن اين شهر به عنوان ميراثي بين المللي تاييد مي کند.
لورنس دومون معاون روابط بين الملل پارلمان فرانسه ، آلن توريه رئيس موسسه حقوق بشر و صلح بين الملل و سباستين بوترو مدير موسسه بين الملل حقوق بشر اعضاي اين هيئت را تشکيل مي دهند.   
لورنس دومون بر اهميت گفتگو بين پارلمانها در زمينه حقوق بشر و ثبات موضع فرانسه در حمايت از آزادي ملتها به ويژه ملت فلسطين تاکيد کرد و گفت کميته دوستي پارلماني فرانسه و فلسطين  نيز به زودي تشکيل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار